tisdag 7 mars 2017

Så där på en tisdag...


... kan det hända att man känner sig lite lätt trött... Kan vara så att det varit en ganska tuff dag på jobbet....  Kan vara så att det kommit snö, som man inte vill ha när almanackan säger  VÅR....Kan vara så att man är lite orolig över en viss liten kanins hälsa... Ja, det kan vara så att man känner sig lite trött denna tisdagkväll.


Det kan också vara så att man faktiskt mitt i allt känner sig lite extra glad i grund och botten... Glad för nya läsare på bloggen, som lämnar fina hälsningar... glad för "klänningssamarbetet" som man har på gång... glad för att man ändå har fina kolleger när jobbet tröttar ut en... 


Ja, så kan det vara så där på en tisdag... att man är lite trött, lite orolig men ändå glad...  Konstigt, kanske... men tisdagar är ju en "konstig" dag, har jag alltid tyckt... Fast det är klart... jag ser ju faktiskt på TV på tisdagar. Jag som nästan aldrig gör det.  Både bygglov och sedan Badhotellet ser jag på!  Det senare är något jag kan sitta och småle åt för mig själv, faktiskt. Tycker det är så charmigt och på gränsen till små-larvigt ibland. Alldeles lagom att låta hjärnan koncentrera sig på, en tisdag...  Ser ni också på Badhotellet?  Nu ska jag ta en kopp kaffe och så funderar jag på om jag ska strunta i Bygglov och ägna lite tid åt mig själv uppe i vårt badhotell istället. Eller jag menar vårt badrum, förstås ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. Lite tisdagsfunderingar i all enkelhet, låter ändå som om du är rätt nöjd:). Så roligt med klänningssamarbetet, vill veta mera:) Jag ser inte på Badhotellet, men jag ser en hel del annat på tv:). Jag är lite kluven idag om jag ska se på Bygglov eller Parneviks;) ;)
    Kan hända att D är i Italien och det är ju lite sådär. Vi har också snö nu, och så blev det kallt i natt så nu har vi issnö. Trist.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Förstår precis i dina "tisdagsfunderingar" känner likadant...tisdagar är jobbiga!

    SvaraRadera
  3. Hej idag igen! Nu kommer du att få stå ut med mig titt som tätt. Jag samlar på bloggar som ger mig en härlig feeling och det innebär att jag är rätt kräsen, men de jag fastnar för de följer jag troget. Det är inte så att det måste vara glatt och glättigt hel tiden, bara just en skön känsla av att få kika in i någon annans livsvärld.

    Vi kör "gnälltisdag" på jobbet (tillsammans med chockmåndag, lillördag och en kombinerad klännings- och lyxfredag). Vi gnäller helt enkelt av oss och så fnittrar vi åt vårt fåniga gnäll. Befriande skönt faktiskt. Man får släppa på ventilen lite, gnälla på skoj eller allvar och så skratta till det - bästa.

    Inget badhotell här, bara fotboll och Champions League. Och en massa känslor i omlopp hos en mor o far samt två kids.
    Kram och sov gott
    http://happyvardag.se/2017/03/06/nar-var-och-sommar-kanns-langt-borta/

    SvaraRadera
  4. Gud vad förvirrad jag blev när jag kom in till dig. Visste att jag var inne hos dig, men såg Katarinas badrum, så jag fattade först ingenting, tills jag kom på att ni ju har liknande handfat. Riktigt snyggt badrum har ni.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Oj då, minst sagt en förvirrande tisdag. Tur att det fanns lite glädjeämnen också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hej Maria,

    Oj så fint ni har det!

    Jag tänkta också berätta att jag nu skickat efter och fått min första klänning från Stockholms Klänningsfabrik. Jag hittade den i min storlek på en affär som heter Jacobssons i Stockholm. Den är sååå fin och fantastiskt skuren. Tusen tack för tipset!

    Ha en fin dag!

    Kram från Dalarna,

    Anneli

    SvaraRadera
  7. Vilket otroligt vackert badrum! Älskar golvet! Skulle man kunna få se mer av huset, hur rummen ligger förhållande till varandra, hur många rum har ni? Ni har så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord, de gör mig glad! Ja, det kanske skulle kunna bli ett inlägg om en "husesyn" någon gång... ;) Vi har får se... 9 r o k plus uterummet, tvättstuga, två badrum, stor hall och en bastu/dusch så småningom...
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...