onsdag 15 mars 2017

Ibland är det skönt med "genvägar"


Som idag till exempel. Idag blir det snabbmat hemma hos Wikers. Det är så skönt att kunna ta till sådana här snabba lösningar ibland, när det gäller vardagsmaten. Tycker jag i alla fall. Vad tycker ni? 

Speciellt sådana här dagar när man kommer hem från jobbet, skjutsar till stallet, uträttar några snabba ärenden, fållar upp gardiner, putsar av ett par fönster (bara på insidan, dock), stryker gardiner, hänger upp gardiner, byter kuddfodral, flyttar om lite piff, dammsuger kök och hall, plockar undan handdsikad disk (eftersom diskmaskinen gått ut i strejk), plockar rent på köksön, sorterar post, torkar köksbänkar, river ur lakan i sängen, slänger lakan i tvätt, dammsuger sovrummet... på typ 3,5 timme... 

Ja, då tycker i alla fall jag att det är skönt med genvägar i matlagningen. Så tycker jag nog att jag är värd ett liiiitet glas rött till det. Det är ju trots allt Lill-lördag... 


Maria



5 kommentarer:

  1. Oj oj så mycket du har hunnit med, jag vore glad om jag hann hälften;). Perfekt med enkel snabb mat på vardagar tycker jag, idag blev det rester från gårdagens köttfärsås.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Denna veckan är jag själv så det blev matlagning igår så klarar jag mig resten av veckan :) skönt med genvägar när det är fullt upp på kvällarna. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilken raketfart alltså. Känner igen det där när man har farten uppe. Så skönt och så utmattande efteråt. Genvägsmat passar rektorskan alldeles utmärkt och den allra bästa genvägen är att gifta sig med en kock. Hihihihii.....jepp, jag är bortskämd. Är maken på annat uppdrag blir det alltid väldigt enkel matlagning här. Hoppas du sippade rött, så underbart gott. Särskilt mitt i veckan. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/14/piggelin-rektorska-sparade-10-000-spann/

    SvaraRadera
  4. Å det var tusan så effektiv du är ;)
    Vi genvägade med typ samma recept här idag. Var i simhallen och ja simmade 1000 m oh är precis toktrött så sen har dottern o jag bara degat i soffan ikväll :) Maken är iväg på jobb, så vi har fått klara oss själva ikväll.
    Sov gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Men jisses vad du hann med på den tiden! Skönt att koppla av sen!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...