torsdag 16 mars 2017

Om onsdagen var en dag med energi...


Så blev torsdagen en dag fylld av känslor... Dagen började inte på allra bästa sätt... Jag "hängde på luren"  när veterinärkliniken öppnade, för att boka in en tid som man helst inte alls vill boka in. Vi måste låta vår kanin flytta vidare till djurhimlen och sälla sig till våra hamstrar, marsvinet och hunden som redan bor där. Tänk att det är så jobbigt att uttala de där orden på telefonen, att det är så känslosamt. Jag blev tårögd och fick en klump i halsen.  Att tänka att det "bara är en liten kanin" hjälpte inte. Jag har egentligen aldrig sett mig som så mycket "djurmänniska" men tydligen är jag väldigt djurkär... och känslig.... Men nu är tiden inbokad, och jag vill bara att själva besöket ska vara över... (tid imorgon bitti)


Skönt i alla fall att komma till jobbet och omges av ett gäng positiva glada barn. Solsken och utflykt till en lekpark med ett glatt gäng, det är heller inte fy skam ;) När jag sedan gick hem på lunchrasten för att ut Ferry, så möttes jag av ett gulligt meddelande på köksbordet... Det var från dottern och hennes pojkvän. De ska bli sambos nu och fick nycklarna idag, till deras första gemensamma bostad. En nyproducerad trea en kvarts gångväg från oss. Och dottern ska därmed flytta hemifrån. En flaska champagne som tack för all hjälp som jag och Mannen i mitt liv bidragit med för att detta skulle bli möjligt. Jag blev allt lite rörd av uppskattningen, och så är jag så glad för deras skull! Glad att de hittat varandra, glad att de ska bli sambos, lite glad också att dottern äntligen flyttar hemifrån ;) Vuxna barn ska inte bo hemma ;) Det tycker både jag och dottern. Och vet ni... det är en alldeles speciell känsla när
de kommer hem och hälsar på sen! Så mysigt! Och fast det är alldeles ljuvligt att barnen vuxit upp till självständiga individer, så finns ju ett visst vemod också. Livet rullar på, man blir äldre, ens föräldrar blir ännu äldre,med allt vad det innebär... Många olika känslor, var och en speciell på sitt sätt...


Precis som när Lillprinsen kommer på besök! DET är en alldeles speciell känsla! Han har varit här ikväll och piggat upp sin trötta mormor en smula ;) Ja, för den här mormorn blev galet trött under eftermiddagen. Kanske för alla dessa känslor som kom på en gång ;) Hans underbara leenden, goda skratt och bubblande snack, det gav mig lite extra positiv energi. Jag sparar det inom mig och tar en dusch och säger godnatt...


Maria



6 kommentarer:

  1. Tänker på dig idag vännen, så sorgligt. Det är jättejobbigt när man tvingas ta det beslutet, vi fick göra det med vår kanin också.
    Så roligt för dottern att flytta hemifrån och bli sambo.
    Förstår att det är många känslor som blandas.
    Ha en fin fredag och hoppas det går bra hos veterinären trots allt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åhhh, det är ju inte "bara" en kanin.. :( Fy, så jobbigt!!! All tanke till Er <3
    Ja, visst är det nåt speciellt när barnen flyttar.. En helt annan nivå när dom kommer "hem och hälsar på" sen. Nu har vi bara en dotter kvar i huset, den allra yngsta, och hon blir ju kvar ett tag, om hon inte väljer att plugga på annan ort förstås i gymnasiet...
    Ha en skön fredag, även om den inte startade så bra... <3 <3
    Kramis från Kate

    SvaraRadera
  3. Åååå hu så ledsamt :(
    Dottern här kom på en sak häromdagen som gjorde henne så ledsen... Vi har ju begravt Sigge, hennes förra hamster, i ett hörn i trädgården... Honom kan hon ju inte ta med när vi flyttar... Ååååå :(
    Men vi har kort på honom och får tända ljus sa jag...
    Å de små liven <3
    Hoppas du får en vilosam fredag <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Men vilken liten söt kanin och jag får nästan tårar jag med, fast jag inte känner den. Men det är ju det som är så jobbigt med djur. Vi har också varit med Doris på djursjukhuset idag, hon blev sövd för att rensa en sprucken analfistel.
    Är alla dina flickor utflugna nu? Jag har en kvar hemma. Men det är ju som du säger att det är ju när de flyttar man ser att man blir äldre. Men var sak har sin tid och sedan får man nya saker att intressera sig för.
    Jag blir alltid trött när barnbarnen är här. Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Nä, det där är aldrig kul oavsett vad det är för djur. Jag fick ta bort en för inte så länge sen, inte kul...

    Spännande att bli sambo. Lycka till i deras nya hem.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vad roligt för dottern att bli sambo. Ingen av mina söner som bor hemma längre men ingen av de som blivit sambo än men med killar så tar det ju lite längre tid :;) Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...