fredag 31 mars 2017

En liten solspegel har tagit plats


Hej hallå så här på fredagskvällen! Vad har ni för er ute i landet? Eller i länderna, för det finns ju läsare av "Wikers Liv" även utanför Sverige, ibland.


Själv är jag precis nyduschad och ska ut till det sedvanliga fredagsbadet. Passar på att slänga ihop ett inlägg lite snabbt, bara... Jag har verkligen haft fullt upp hela veckan och just idag ska vi bara inte tala om..  Fast jag har gjort roliga och nödvändiga saker idag. En rolig sak är ju lite "piff-shopping"... Nämligen en solspegel har jag köpt idag. 


De syns ju lite här och var de där speglarna, och jag skulle väldigt gärna ha en riktigt stor maffig variant, men det är ju så att vi planerar att bygga om vardagsrummet, så jag vill inte köpa någon än, för jag vet inte riktigt var den ska få plats. Har ju tänkt beställa en stor målning av min vän konstnären också. 


Men en liten variant kan man ju klämma in. Och det har jag gjort. Jag visste innan jag köpte den var den skulle sitta, och jag tyckte faktiskt det blev rätt bra. Fast det blev lite fullt, så fyllde det ut lite. Tycker jag att det känns plottrigt, så plockar jag bort lite piff från kofferten bara. Vad tycker ni? Hiss eller diss? Dela gärna med er av era åsikter.

Förutom att köpa och sätta upp spegel, så har jag köpt några små saker till och så har jag fixat hela dagen med fönsterputs, gardinupphängnming och städat och piffat i de båda gästrummen på nervvåningen. För nu när båda äldsta döttrarna är utflugna är ju deras rum tomma. Så det sista i den sist lämnande dotterns rum, ja det fick tydligen jag röja av... en mammas uppgift, verkar det som ;)  Men nu är det klart, och nu går jag ut i badet! På återseende! Fin fredagskväll till er alla!


Maria

7 kommentarer:

  1. Den spegeln blev ju perfekt där. Super! Härligt med bad, det hade suttit fint i kväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Blev jätte bra med spegeln där! Härligt med ett fredagsbad :)

    SvaraRadera
  3. Absolut hiss! :)
    Hoppas du har en fin helg vännen <3
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jättefint att sätta så under den andra!!
    Och du SUPERtack för din snälla kommentar hos mig!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh så snyggt! Som vanligt stilfullt! Var har du köpt solspegeln?

    SvaraRadera
  6. Hej heeeej
    Supernsyggt os alltid hos dig.
    Om du vill ha det renare nere mot kofferten var min första tanke att du bara kan byta plats på speglarna..;)
    Men som sagt jag tycker det är snyggt som det är..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...