lördag 25 mars 2017

En sån där "oh la la-fredag" och att vara modell "bara lite så där" ;)


Kanske kan det vara någon som minns när jag berättade om att jag suttit med ett leende på tåget hem från Stockholm? (Om man inte gör det, men ändå blev nyfiken så kan man läsa om det  här Igår hände det igen! Jag lämnade ett soligt vårlikt Stockholm med tåget, efter ett riktigt givade möte med rara C på Jacobssons

Jo men det var ju dags för den där träffen, en del i vårt samarbete, som jag berättat om.  Jag borde kanske egentligen varit lite pirrig och spänd inför detta avklädda möte... men konstigt nog var jag inte det.  Ja, det var ju nämligen så att jag skulle vara modell! Ni må tro att jag tappade hakan när det visade sig förra gången vi träffades att de ville ha mig som modell för att visa upp lite av deras plagg på nätet... Just den formen av samarbete hade jag aldrig kunnat föreställa mig! Lilla jag med mina 160,5 cm, eller något i den stilen... Modell...

Men det var helt klart smickrande och väldigt roligt att få det förslaget! Jag tackade faktiskt ja på en gång utan att tänka något närmare på vad jag gett mig in på...  Så var det då dags igår. Jag packade en kabinväska med lite olika par skor, ett och annat smycke och så hoppade jag på tåget. Och det kändes faktiskt inte alls obekvämt att stå där avklädd i den lilla fotostudion i källaren, i bara BH, trosor och nylonstumpbyxor (och det är ju egentligen så fult att gå i  bara strumpbyxor haha...)  och byta från den ena klänningen till den andra, posera i olika vinklar och bli fotad. Jag undrar just hur många klänningar jag hade på mig?? 


Jag återkommer med hur och var ni kan se bilderna om ni är nyfikna på mitt "modellande", jag vet inte själv exakt ännu. Men det var i alla fall en otroligt rolig och givande stund. Och så fick jag lite extra saker att tänka på, som kanske kan  komma att  förändra en hel del för mig framöver.  Men det får vara hemligt tills jag vet alla detaljer, och om det blir något alls  ;)  Men den här dagen var i alla fall värd att fira med hummer och champagne, tyckte vi, jag och Mannen i mitt liv! Och vi hade ju en hel del att prata om i badet senare på kvällen.  En hel del reflektioner över saker och ting ;) 

Och... där på översta bilden kan ni se en skymt av min allra nyaste klänning från Stockholms klänningsfabrik, som jag hade med mig hem från Jacobssons igår. Ännu en underbar förälskelse och jag kunde ju inte låta bli att inviga den på stört!  Vill ni se den i sin helhet så hittar ni den här.


Maria



I samarbete med Jacobssons

5 kommentarer:

  1. Helt klart värt att fira. Kan tänka mig att det var roligt att modella!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan här händer det grejer:). Så jätteroligt, inte varje dag man är modell. Stort grattis till dig. Vill gärna veta allt ;).
    Klänningen är superfin.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad kul Maria! Du passar ju så himla bra i klänningar! kram MIlla

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul och spännande! Bra för självförtroendet att bli tillfrågad! :)
    Jag har varit lite modell som ung och det var kul. Gjort reklam för golv... :)
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Så himla kul och så spännande det ska bli att få se bilderna. Förstår att du blev tillfrågad, du är superfin i alla dina klänningar, så stort grattis vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...