fredag 10 mars 2017

Stockholm i mitt hjärta...


Inte vet jag hur det är med er när ni kommer till Stockholm... Några av er bor ju kanske där, andra åker kanske dit över dagen, eller över en helg... någon kanske helst inte åker dit över huvud taget... Inte vet jag... och inte vet jag vilken känsla ni har för Stockholm heller... Men berätta gärna! 


Själv är jag lite barnsligt förtjust i Stockholm, faktiskt. Tycker vår huvudstad är både vacker och trevlig, samtidigt som den är så där lagom stor... Om jag tar tåget in till stan, så tycker jag att det är en häftig känsla redan när man kliver in på Centralstationen. Där är sådan puls och det är sådan aktivitet. Människor på väg. Hem eller bort. Jag gillar sådana platser, samma med flygplatser. 


Sedan känslan när man kommer upp på stan, bland butiker, restauranger, caféer... Människor i vimlet. Jag gillar storstäder. Och när jag kommer till Stockholm, som ju faktiskt känns lite som "hemma" eftersom jag bor några mil därifrån bara, så får jag en skön känsla i hela kroppen. (Vanligtvis i alla fall, det finns undantag, när kroppen har stresspåslag, men det pratar vi inte om nu!)  Jag får en känsla av ro... eller i alla fall någon slags förnöjsamhet... och när jag idag dessutom hörde måsarna skria, så påmindes jag om att Stockholm ju ligger vid vattnet... och snart... eller i alla fall om ett antal veckor... så är det ju premiär ute i Stockholm skärgårds pärla... FJÄDERHOLMARNA! 


Jag uträttade lite ärenden, köpte skorna som jag hade tittat ut. Kvinnan i kassan tyckte att jag skulle känna mig nöjd som "kommit över" ett par av just de skorna, för det var tydligen  säsongens mest populära sko... Jo, men det gör jag också! Känner mig nöjd! Visar de i ett annat inlägg. Och det är faktiskt inte det enda paret skor jag köpt den senaste veckan... ;) Jag shoppade åt Mannen i mitt liv också, byxorna och skjortan som vi hade tittat ut hos Best of brands. Skjortan är jag rätt säker på att den kommer passa, för den modellen har han köpt många av, hoppas bara byxorna blir bra också. För färgmässigt verkar det passa perfekt med kavajen som han redan hade! Att tänka sig att han ställer upp som modell och visar sin outfit på bloggen, det är nog att hopppas på för mycket.... ;) 


Jag hann med en fika och en runda i mitt "andra hem", som mellandottern uttryckte sig förra fredagen... ;) Skämt åsido, jag menar naturligtvis att jag hann med en runda inne på Newport. Tokgillar verkligen typ ALLT i den affären. Precis i min smak. Nu har de inrett så fint med jeansblått, brunt och beige till vita möbler.... snacka om att man längtar efter våren på riktigt! Jag köpte med mig en sak som jag också visar i ett annat inlägg. Jag köpte också med mig lite välgörenhet... Bland annat lite blåa under. Jag lovar att det gör väl för en själv att känna sig fin även under... Testa så får ni se! ;) 


 Lite annan välgörenhet som jag köpte med mig, och brukar göra då och då är Situation Stockholm. DET är verkligen för en bra sak!  Så nu är jag tillbaka i uterummet igen. Frukostgröten är dock utbytt mot eftermiddagskaffet. Och strax så är jag på språng igen. Ska hämta upp Minstingen på skolan och sedan blir det stallskjuts när hon bytt om.  Inget inlägg igår, kompenseras med två idag... eller hur!? ;)  Ha det fortsatt fint! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Stockholm är vackert, håller med!
    Vore jättekul att se kläderna på mannen din! Så få bloggare som visar herrmode.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar dag du haft, tänk om jag kunde följt med dig. Hade så gärna velat det:) Du får visa oss ditt New Port snart;). Tänker att till hösten har vi hur mycket tid som helst;) ;). De underkläderna var ju hur fina som helst, tycker också om att känna mig fin under.
    Hoppas kläderna passar mannen din, det ser jättesnyggt ut. Du får bearbeta honom att ställa upp;) Tror dock inte D heller hade gjort det:)
    Ha en toppenkväll i badet. Och du, jag ser jättemycket fram emot att höra av från dig via mail:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag är ju en Blekingetös som bott en sväng i Kalmar och hade ganska länge en icke-relation till Stockholm. Åkte länge dit bara för att man skulle liksom, men eftersom maken min är uppvuxen i Åkersberga (har dock väldigt få släktingar kvar där)har vi sedan barnen börjat reda till sig i ålder börjat vistas allt mer frekvent i vår huvudstad. Och jag är allt lite kär. Har hittat många pärlor både mitt i stan men också längre ut, ställen som vi besöker om och om igen - restauranger företrädesvis, golfbanor (för mina tre killar)och så shopping till moi. Då vi rä inbitna fotbollsfans så hänger vi alltid i Solna och det där känns faktiskt som hemma på något sätt. Spenderade sommarveckor där då ena sonen var på fotbollscamp. Vi har tre resor bokade (2 i april och en i maj). Bor alltid på samma hotell och trivs som fisken i vattnet. Sist vi var uppe var över nyår så nu längtar vi massor. Kram och goda helgen till dig från Mia aka Rektorskan http://happyvardag.se/2017/03/10/skont-fredagsgung/

    SvaraRadera
  4. Förstår precis vad du menar med centralstationen och flygplatser. Pulsen. Förväntan. Action. Älskar den. Men nu, sen ett tag tillbaka, måste jag tyvärr välja bort den ett tag eftersom jag har så lätt att tagga upp. Även om det är en positiv upp-taggning, så måste det vara nu ett tag. Så att jag kan få känna den snart igen!

    Visst är det viktigt att ha fina underkläder.

    Ha en fortsatt skön fredagkväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Här har du en som liksom får krypningar i ryggraden av att vistas i stora städer. Jag känner stresspåslag nästan hela tiden. Jag måste tänka så här, snart är det över även om det är roliga saker jag ska göra. Snart är jag hemma i det trygga och lugna igen. Tänk så olika det kan vara. Fina underkläder du köpt. Kraam Pia

    SvaraRadera
  6. Jag älskar Stockholm och alla möjligheter som finns här, vackert, mycket av välja på och lagom stort kramis

    SvaraRadera
  7. Gillar Sthlm, men bara för någon dag. Sen räcker det... För mycket folk som springer omkring!!
    Du har hittat mycket fint, och visst vill mannen vara modell på bloggen... ;) ;)
    Visst är det så att man vill vara välklädd ända inifrån och ut...
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig dag! Ja jag gillar också Stklm, men inte alltid:) Ibland kan det kännas stressigt och ibland får man en skön puls. Ha en fin kväll! Kramis Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...