torsdag 23 mars 2017

Tillsammans

Brukar ni se programmet "TILLSAMMANS med Strömstedts", som visas på TV 4, på torsdagar? Jag och Mannen i mitt liv har sett de två första avsnitten, som handlat om Mikael Persbrandt/Sanna Lundell och Lasse Hallström/Lena Olin.  Åtminstone så har de två avsnitten varit bra. Mysigt program, tycker jag.  För det första att få möta kändisar i deras hemmiljö, vilket gör att man kanske får en annan bild än vad man får om man läser om dem i "skvallertidningarna". OM man läser "skvallertidningar" alltså... ;) (Vilket jag i och för sig  vanligtvis inte gör.)


Så är det ju lite mysigt, roligt, intressant att höra hur just det paret träffades, hur de har det i vardagen, vilka motgångar de kanske haft i livet, vad som gjort att vissa hållit ihop länge... Ja, jag tycker faktiskt att det är intressant det där med relationer. Så får man höra lite roliga saker om just paret Strömstedt också. Ett härligt programledarpar som bjuder på sig själva och verkar ha så mysigt TILLSAMMANS med varandra.


Ungefär som jag och Mannen i mitt liv. Vi har det också mysigt tillsammans. Vi har det bra, vi är lyckliga! Gör roliga saker ihop, åker på resor och utflykter, tar vara på livet och varandra. Tar aldrig varandra för givet,  delar glädje och sorg. Tar oss igenom motgångar som dyker upp i livet, går stärkta ur dem. Jag skulle nog kunna säga att vi är varandras närmsta vänner också, förutom att vi fortfarande räknar oss som ett kärlekspar, efter snart 27 år TILLSAMMANS... 



 Och just det där med att åldras tillsammans, att gå från ungdom (i mitt fall tonåring!) in i vuxenvärlden, bilda familj, utvecklas tillsammans, mogna som "medelålders", se barnen växa upp och bli vuxna... Att bli mormor och morfar tillsammans och fortfarande vara kär  i den där då mycket  unga snygga killen som man träffade en fredagskväll för lääänge sedan...  han som nu blivit en mogen men fortfarande lika snygg  man...  det är en hisnande känsla att få uppleva  det TILLSAMMANS... 



Jag tar det inte för givet, absolut inte, men jag hoppas och tror att jag och Mannen i mitt liv kommer att leva tillsammans resten av livet. Åtminstone är det bådas önskan att det ska bli så.  Och vill man verkligen det av hela sitt hjärta, så tror jag att det fungerar. Fungerar att leva resten av livet TILLSAMMANS...


Maria

8 kommentarer:

  1. Så fint du skriver, det lyser kärlek om er <3
    Jag och D känner ju likadant som du vet :)
    Detta program har jag missat, får kolla på play.
    D har varit "hos er" i huvudstaden idag:)
    Ha en mysig kväll vännen. Hoppas du mår bättre!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det är få förunnat att klara alla utmaningar man ställs inför i så många år från tonåren "tills döden skiljer en åt". Precis, vill man det verkligen så klarar man utmaningarna Tillsammans. Att vara varandras bästa vänner och att aldrig ta varandra för givet, som du säger, är nog grundläggande förutsättningar och framgångskonceptet.

    Jag gillar också programmet och just "mysigt program" är vad jag också tänkte om det. Tror inte jag orkar se det ikväll utan tittar som vanligt på Play.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vackert skrivet!!! Ni passar bra ihop!

    SvaraRadera
  4. Vad fint du skriver om er två. Jag känner likadant, vi har också snart varit tillsammans i 27 år och även om vi är ett kärlekspar så har vi också blivit bästa vänner. Har inte sett det där programmet än. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Och så fina ni är tillsammas. Ni verkar ha en underbart liv tillsammans! vårda ömt :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för att du skriver så fint och delar med dig av sådana fina bilder av er två. Håll hårt i varandra....
    Jag såg avsnittet där Lena Olin och Lasse Hallström var med och oj vad man bara fick lov att tycka om dem :-) Vilken fin relation de verkar ha. Mysigt par! Ja, visst är det intressant att höra hur folk möttes. Jag träffade min man i Dubai, Förenade Arabemiraten. Jag var jätteung och jobbade som flygvärdinna, och hade stopp i Dubai. Han var amerikansk yrkesofficer i den amerikanska flottan och var i området på grund av Desert Storm, det första Gulfkriget. Vi träffades på restaurang och nästa dag blev jag bjuden till hans hangarfartyg...TOP GUN fast på riktigt. Vi kunde dejta rätt bra eftersom jagfick flyga gratis till Kalifornien där han var stationerad på grund av att jag jobbade som flygvärdinna. Ett och ett halvt är senare gifte vi oss och fick sedan två underbara döttrar. En född på flottbasen i Rota, Spanien och en född i Washington DC. Tjugo år senare slutade det hela dock i separation och skiljsmässa, och det kommer för alltid att leva med mig i mitt hjärta som en stor sorg. Men livet går vidare och jag har två underbara döttrar och ett oslagbart liv som amerikansk militarfru bakom mig. Nu blickar vi framåt...

    Kram och ha en underbar helg!

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  7. Hallå där!
    Men ååå så fint du skriver Maria och vi vet ju redan att våra förhållanden med våra män verkar vara himla lika...för det där hade ju jag kunnat skriva...;) Bästa bästa...;)
    det ÄR underbart att ha levt ett helt liv tillsammans...
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...