söndag 26 mars 2017

Hej sommartid


Åtminstone så går klockan på sommartid från och med idag, om  nu någons skulle ha råkat missa det?! ;) 


Det kommer säkert märkas betydligt runt 20-tiden, att det inte är lika mörker dåd, som det var igår. Hur skönt som helst anser jag! Skönt är det också, att det verkligen känns som vår nu! Imorgon går vii in i sista veckan av mars! Hur härligt!!??


Jag gillar verkligen den här årstiden! Vår och höst är nog mina favoriter faktiskt. Naturens övergångar på något vis. "Mellanperioder" mellan vinter och sommar, sommar och vinter... Mycket som händer i naturen de perioderna på året. Såg att mina nedsatta lökar börjar titta upp. Ja, inte själva lökarna, direkt men... ;)  Härligt härligt! 


Jag har "snabbpiffat" på porchen, med de där allra tidigaste vårblommorna och en krans med ägg, på väggen. Än är det några veckor kvar till påsk... men som vanligt kallar jag hellre mitt pynt för "vårpynt" eftersom jag hellre piffar efter säsong, än högtid... ;) 


Den stora korgen ska få lite ris, som ska sällskapa med liljorna. Kanske en och annan fjäder i riset, också! Ja, de allra första planteringarna är på plats, men kommer förstås ersättas med lite mer somriga växter längre fram mot sommaren. Var sak har sin tid. Även om det just nu tydligen är sommartid ;) 



Maria



11 kommentarer:

  1. Så fint du har vårpyntat. Man blir glad av en så välkomnande entré. Och era fönsterluckor, oh my de är såå snygga:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åhhh, så fint du arrangerat vid entrén!! Här är det helt naket... får bli ändring på det i veckan.
    Vad roligt och spännande med modellande, så stort LYCKA TILL med det samarbetet i fortsättningen! Stor varm måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Men ååå så fint du har vårpyntat, själv har jag inte ens fått bort vinterns granar och annat pynt.... Vårstädat i trädgården skulle vi också gjort i helgen men det blev inget med det heller, men det springer ju inte ifrån en.... Ha en härlig dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Så himla fint på verandan :) Härligt med lite nya vårblommor!
    Behöver verkligen verkligen byta ut våra trååååkiga ljung som sitter i våra krukor, hua!
    Får ta tag i det till helgen :)
    Åååå så roligt med samarbetet!!! Jättekul verkligen, GRATTIS!
    Å hummer, det är ju bara sååå gott, dottern älskar verkligen gratinerad hummer :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så himla fint du gjort, det gör ju såååå mycket för intrycket att mötas av vackra dekorationer på förstukvisten. Jag har fått bort lite granris hos mig men hann inte mer under helgen, ägnade tiden till att fixa i köksträdgården istället, välbehövligt det med. Men du vad kul att du agerat modell, grattis!! Du är ju så söt så jag gissar att det blev superfina foton :) Ser fram emot att få se mer av dem, du måste säga till vart de visas :)

    Önskar dig en fin vecka!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  6. Älskar verandor. Särskilt eftersom vi har en så enormt tråkigt altan (liknar mest ett dansgolv). Jättefint har du gjort det. Jag älskar sommar och höst, våren blir jag nästan deppig av. Tyvärr. Men jag jobbar på att gillandet....det gör jag. Främst genom att fylla tillvaron på påfyllnadssaker. I helgen åker vi exempelvis till Stockholm....ska bli superhärligt. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/27/helgens-bildkavalkad/

    SvaraRadera
  7. Visst är det en härligt tid nu när man kan börja med vårpiffet! Och så skönt med ljuset på kvällarna!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Nu blev jag väldigt sugen att plantera lite vårblommor och pyssla lite vid entren när jag ser din fina vårpyntade veranda:-)
    Hoos mig är det fortfarande torra ljung i lådorna och krukorna,,, inte alls lika kul!
    I morgon ska det dock snöa här i Värmland så jag väntar nog till helgen med att plantera.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Ja, ljuvliga sommartid.... I love it!=)

    SvaraRadera
  10. Det blev ju nästan sommar också. I måndags hade vi nästan 20 grader....och nu snöar det utanför. Knasigt väder!
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar entré. Sprudlar av vårkänslor :-) Vackert och inbjudande! /Vänligen tant grön, https://tantgronblog.wordpress.com/

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...