lördag 29 december 2012

Mellandagar och att få tulpaner... eller inte ;)

Underbara lediga mellandagar...


Här hemma har vi svåger och svägerska med deras dotter på besök ett par dagar. Mysigt att få rå om varandra lite extra. Ibland är det inte så tokigt att ha 20 mil till alla syskon ;) Blir liksom mer kvalitet när vi väl ses :)

Vi fikar, pratar, skrattar och äter gott. Så klart! Vi har även hunnit med en sväng till bland annat IKEA. Så klart... ;) I ett annat stort varuhus hittade jag en ny ljuslykta (Så klart;) för halva priset. Ser ut som ett garn-nystan. Lite söt, tycker jag!

Säsongens första tulpaner pryder köksön. Mannen i mitt liv kom hem med dem i förrgår. Min första tanke när jag såg dem var: "Åh, han har köpt tulpaner! Vad gulligt av honom att tänka på mig!!" Men så i nästa sekund förstod jag att de inte var till mig... Minstingen hade ju beställt blommor till hamsterns grav... han skulle ju fyllt tre om han levat... En tulpan till graven, och resten till mig ;) Bra deal ;) 
Nu ska jag återgå till mina gäster! Hoppas ni har sköna mellandagar innan nyår!

Maria

15 kommentarer:

  1. Hoppsan! Ljuslyktan är jättefin, Mio va?? Ha det gott! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åh, tulpaner! Jag längtar så efter vååååren!
    Du, om du har någon speciell färg du skulle vilja ha på handledsvärmare och just den inte finns i butiken så säg bara till, jag kan göra på beställning. De flesta färger brukar gå att få tag på :-)
    Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Jag älskar tulpaner. De är en av mina favorit blommor.
    Jag har sett den där ljuslyktan någonstans innan jul, men nu hittar jag inte var det var ;(
    Ha det bra!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuslyktan kommer från Bauhaus ;)
      Kram

      Radera
  4. Så kul att träffa syskon, speciellt när man har en bit till varandra! Tulpaner = härlig vårkänsla

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på julen!
    Hoppas ni har haft det bra. Kul att du börjar få ordning på ditt arbetsrum. Jag och min barn fick en symaskin av svärföräldrarna i julklapp och en lapp om att jag skulle åka till affären o få instruktioner om hur man gör. : ) Eh verkar avancerat! Min gamla är inte digital men det ska väl gå att lära sig!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Tur du fick några tulpaner och fint att hamstern fick en också!
    Ha en skön kväll! Sitter på bussen hem från malmö och täckningen är inte den bästa!
    Men snart är vi hemma, det ska bli skönt att komma hem!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Haha, ja du, det där var som hämtat från vårt hem:))) Blommor till hamstern, fniss. Men det var fint tänkt:) Och vilken vacker ljuslykta:)

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Älskar tulpaner så det står på bordet här med :) underbar lykta så söt stor kram Diana

    SvaraRadera
  9. Mmm, tulpaner! Föredrar vita tulpaner...
    Tänkte träffa ett par väninnor nästa vecka och ev ta ett glas vin på stationen...
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig garnysta ;) har helt missat den på varuhuset.
    Åh krispiga tulpaner längtar jag vansinnigt mycket efter, snart våren är du välkommen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, vad härligt med tulpaner och vad tråkigt med hamstern!:(
    Kram på er!
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Hihi du får tänka att det är du som får njuta av de där tuplanerna!! Gott nytt år 2013!! Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Mysigt med syskontid och härligt med tulpaner!
    Önskar dig ett gott slut på året och en fantastiskt Nyårsafton imorgon!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...