måndag 3 december 2012

Att ha "håltimme" och hämta granris ;)

Hemma och "vänder" denna måndagseftermiddag ;)


Första måndagen i varje månad har vi arbetsplatsträff på mitt jobb. Det betyder att jag som slutar tidigt på måndagar, måste tillbaka på kvällen. Lite som att ha "håltimme" blir det ;) 

Jag passade på att hämta lite granris från vår pyttelilla skog ;) Skogen bakom huset är väl i och för sig inte pytteliten, men vår tomt sträcker sig bara en liten bit in ;) 
En del av riset har jag dekorerat och lagt på sparken, ute på porchen. Sparken är en av tvillingdöttrarnas. De fick varsin när de var små och fyllde år. 
Resten av riset har jag satt i en vacker tillbringare och dekorerat det med vita blommor, som jag faktiskt gjort med min symaskin.

Nu ska jag njuta av en kopp te och fortsätta lyssna på julmusik, tills det är dags att gå igen ;)


Maria

12 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Sitter också och lyssnar på julmusik...underbart!! Just nu är det Carola som spelas...:)
    Vackert med en röd spark..och lyktorna..har en likadan..i mitt badrum..:)
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har gjort!
    Ha en trevlig måndagskväll!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  3. Så fint! Det är så vackert med det vita mot det gröna!
    Trevlig kväll på jobbet!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Har du sytt dem med symaskin?? Imponerande!
    Vad fint du fixat till det! Önskar att jag hade en spark!
    Ha det gott efter mötet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fin din röda lilla spark blev. kanske skulle ta fram min stora röda... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Charmigt med sparken o lyktan, känns juligt o härligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Med symaskin??!? Så kul att pyssla med sådant om man är duktig på det... som du! Jättefint du har fixat det med sparken och de de röda lyktorna!

    SvaraRadera
  8. Så fint med granriset och sparken, härligt! kram

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort med granriset! Mysigt med sparken!
    Så tråkigt att behöva gå tillbaka till jobbet...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Sparken är fantastisk! Passar så bra på porchen. Vilken stämning det blir! Och granriset ser härligt ut. Jag vill också ha lite ;)

    Kraaam!!

    SvaraRadera
  11. Åhh, vad du har det mysigt.Härlig julstämning bamsekram kommer här/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...