torsdag 27 december 2012

Dukning

Hoppsan, det är ju torsdag och tema "Dukning"... 


Jag tycker om att duka fint med servetter och ljus på bordet, även om det bara är en "vanlig lördagskväll" ;) 

Fast extra roligt är det ju att duka lite extra fint, till högtider, som jul till exempel! 

Årets juldukning fick gå i vitt  och silver! Resten av "pyntet" i köket går också i vitt/grått i år ;) Vit linneduk som bas. Vit hyacint som fått en liten girlang av lingonris och en vit julkula, som dekoration. 

En "white christmas"-dukning, helt enkelt! 

Med kottar på bordet, som bryter av det vita lite naturligt ;) Minstingens dovhjort-par (eller vad det nu är?) har lånats in att pryda bordet.

Finaste snapsglasen dagen till ära ;) Den lilla, lilla glasflaskan rymmer en snaps ungefär. Här har jag satt självhäftande plastdekor i form av snöflinga på flaskan. Likaså med vattenflaskan. 

Vita servetter med silvriga stjärnor. Juldukning så som jag vill ha det! :) 

För fler dukade bord, titta in till Fabriken!


Maria

14 kommentarer:

  1. Så fint och juligt u dukat, det är verkligen kul att sätta sig vid ett fint dukat bord. Ha en fortsatt fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Verkligen en underbar Maria- dukning. Fiffigt med de självhäftande små snäflingorna.. jag ska härmas.. Tack för en bra och fin förklaring på temat personligt/ privat..Jag blev lite klokare. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad fint dukat!! Jag älskar att sitta ned vid ett fint dukat bord och äta god mat. :)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  4. Härlig dukning! kul att duka lite fint både till vardag och fest. Maten blir lite godare då!
    Vilka regnbågsfärger på alla broderitrådar...läckert!! Ledigt har jag på jullovet !
    Kram Kate

    SvaraRadera
  5. vackert Maria!

    får seom jag orkar med någon dukning idag.

    Kram

    pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilken fin dukning!! Gillar vitt o silver.
    Letar inspiration till nyårsdukningen ;) Kramis Suss

    SvaraRadera
  7. Vilka fina glas!

    Jag älskar att duka, särskilt när jag har riktigt gott om tid på mig och kan peta med detaljerna och blommorna!

    Hoppas att du har haft en fin jul! Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker dukning. Jag älskar silver och vitt, så där skört och fint tillsammans.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fin dukning
    Gillar vitt och silver
    Ha en fortsatt skön vecka

    SvaraRadera
  10. Vackert Maria!
    Underbar ide med snapsen, den kommer jag kopiera om jag får:)
    God Fortsättning!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. God fortsättning till dig också! Fin juldukning, jag gillar hjortarna väldigt mycket, var har ni hittat dem?
    Kram fina! Ester

    SvaraRadera
  12. Ah sa fint du dukat. Ser sa fint och hemtrevligt ut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Åh, underbar dukning Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  14. Otroligt fin dukning, duktig du är.
    Önskar dig en riktigt härlig fredag.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...