söndag 23 december 2012

Dan före Dopparedan!

Dan för dopparedan! 


Julgranarna är klädda. Ja, julgranarna... i år blev det två. 
Om någon hörde mig som gäst igår hos Hultling i P4, så vet ni hur det går till med julgransklädningen hemma hos oss ;) Jag styr med järnhand ;) För den som missade och vill lyssna så hittar ni programmet HÄR (Mitt inslag finns en timme in i programmet)

 
Den stora granen i "finrummet" är en äkta gran. Den lilla i TV-rummet är konstgjord, och köptes i sista stund i fredags ;) 
Nästa år ska jag försöka hitta en fin konstgran även i "full storlek", för oj oj oj, vad svordomarna haglade när Mannen i mitt liv skulle sätta granen i foten... Det var fel på både gran (som jag hade köpt...) och julgransfot... Men nu står den där, i alla fall, klädd och klar. Om än något sned... ;) 

Lugnet har lagt sig hos familjen Wiker och julstämningen är på topp! Soft julmusik, griljerad skinka, klapparna klara, tänd brasa och ljus... Nu slappar vi i TV-soffan och bara har det bra!

Hoppas ni alla njuter och inte stressar in i det sista!


Maria

12 kommentarer:

  1. Vackra granar hos er!
    Här bestämmer jag oxå pyntningen ;) I år har vi en liten gran vilket inte var poppis här....
    Önskar dig en riktigt skön jul, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Nu är det julfrid hos oss också. Bara tar det lugnt.
    GoD JuL!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  4. Jo men! Intre var de fel på granf-n för att du fixa den. Vart ju kanonfin, till slut.

    Love U /"Mannen"

    SvaraRadera
  5. God jul Maria! Jag missade radioprogrammet men ska försöka att lyssna under ledigheten. Och granarna blev ju jättefina, karlar måste alltid svära lite när de får "extrajobb" ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. En härlig och God Jul till dig, Karin

    SvaraRadera
  7. Vackra granar! Och härligt inslag i radion! Wow!
    God Jul!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Här var det härligt juligt hos dig. Två granar vad lyxigt. Kanske blir det plats för det när mitt löpband flyttar ut?!
    Tittar in nu på julaftons morgon för att önska dig en riktigt God Jul!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. God Jul! God Jul! God Jul!

    SvaraRadera
  10. Så fint med pärlband i granen!

    önskar dig en underbar jul!!!! med mycket mys ;)

    Julkramen.

    SvaraRadera
  11. Lovely home!!! Vackert och stämningsfullt!!!

    Önskar dig en riktigt God Jul!

    Stooooooooooor kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...