måndag 24 december 2012

God Jul!

Nu är den här, den där magiska julaftonen ;)


Jag minns känslan så starkt. Känslan man hade som barn, när man vaknade tiiidigt på julaftonsmorgonen. Man smög sig upp och satte sig och beundrade julklapparna som låg under granen. Undrade vad som låg i... Där kunde man sitta hur länge som helst och stirra in i julgranskulorna ;) Innan resten av familjen vaknade, och julafton kom igång på riktigt. Firande hit och dit ;)
Visst var det en alldeles speciell dag! Det liksom glimrar om julaftonen! Det kan jag nog tycka att det gör än idag, en massa år senare! Nuförtiden sitter jag däremot inte och stirrar in i julgranskulorna ;) 
Bara det där med att se tecknat på TV, var ju speciellt när jag var liten ;) Nuförtiden finns ju tecknat varje dag på TV.
Kalle är mysigt även i vuxen ålder, tycker jag. Det hör ju till, liksom ;) 
Annars är det gemenskapen jag värdesätter högst nu i vuxen ålder. Att vi har varandra. Att vi är friska och får vara tillsammans. Att vi har tak över huvudet och mat(alldeles för mycket)på bordet. Känner stor tacksamhet över det. 
Tänker förstås lite extra på de som inte har det lika bra som jag. Önskar av hela mitt hjärta att alla kunde få uppleva en lugn och fridfull jul!

God Jul till er alla!


Maria

7 kommentarer:

  1. Önskar dig och de dina en riktigt God jul!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God Jul och stor bamsekram!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och din familj en riktigt god jul!
    Ta hand om er fina du!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig en riktigt God Jul!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en god fortsättning!
    Hoppas du har en mysig jul
    Kram

    SvaraRadera
  6. En god fortsättning på julen fina du. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...