onsdag 5 december 2012

Insnöad ;)

Vilket väder vi haft det senaste dygnet!


Jag tror att det snöat konstant hela dagen! Snö och blåst! Tåg och bussar har stått stilla. Snöplogen har antagligen inte hunnit med, för vägar är oplogade. 

När jag kom hem hade Minstingen skottat snö ett par timmar, Mannen i mitt liv höll också som bäst på att skotta. Och jag greppade också skyffeln ;) Så mycket hade det snöat.


Höga drivor på vissa håll, på grund av blåsten

Att vara inomhus och se snön på fönstren är mysigt!

Nu ska jag ta en kopp kaffe med storasyster och svåger, som har varit strandsatta på Arlanda under dagen (inställda flyg), för att nu vara inkvarterade hos oss (som bor rätt nära Arlanda), under natten. Förhoppningsvis går deras flyg till varmare land imorgon istället ;) 


Har ni också fått mycket snö?


Maria

10 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra bilder! Trots ovädret! Stackars alla som ska med olika plan och tåg! Inte kul när semestern blir framskjuten!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hejsan. jo här skottas det oxå för fullt och det har snöat en himla massa nu några dagar.
    Jag hörde på radion att flyg var inställda, så synd om alla som skulle åka iväg.
    Ha en kul kväll med syster och svåger nu.
    Jennie

    SvaraRadera
  3. Ja, här skottas det med men vi kommer inte varken ut eller in längre.. Lite mer skottning, nattskiftet... Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så mycket snö har vi inte här på västkusten. Mannen min sitter fast på Arlanda o kan inte komma hem. Fniss ni kanske skulle öppna hotell för en natt, många som behöver övernatta när de inte kan komma hem....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Ja det har snöat hela dagen, men än så länge går det bra att köra om man tar det försiktigt. Här hinner de med skottandet än så länge. Det är allt bra vackert från insidan.
    Ha en fin kväll inne i värmen.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket snö.... men åh, så mysigt! Vilken härlig känsla du fått i bilderna!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Visst är det vackert med all snö! Så fint och ljust! Ditt hus ser som ett riktigt julhus, inbäddat i allt det vita!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Här har vi både skyfflat med skoveln och med snöslungan... det är nog lika mycket igen när man tittar ut..
    Mina fönster ser ut som dina... vackert tycker jag!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Det ser vackert och mysigt ut!!! Vilken julestämning. Dina bilder är som vykort! VIll hoppa in och vara där ;) FIck bilder från min mamma som visade all snön. Jag tar gärna lite hit ;)

    Kram! Kör försiktigt.
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!!
    Har hört om kaoset i Sthlm..vad det gällde vädret!!
    Vi har snö..men inte så mycket.och idag ser ut att bli en solig och fin dag..men kallt..-11c.
    Ha en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...