torsdag 6 december 2012

Innan all snön...

För knappt en vecka sedan...


... såg det ut så här på vår porch ;)

I söndags, (första advent) fixade jag i ordning "vinterstassen" på vår porch. Satte upp ett antal ljusslingor och "piffade" till lite ;)

Det var innan all snön kom... ;) Nu är det rätt översnöat...

Endast framsidan är klar, eftersom gaveln har en del "bråte", som skulle behöva ha ett förråd. Det betyder att det går att piffa ännu mer sen! ;) 


Ljusslingorna är i modell "istappar". Har velat haft sådana i flera års tid, men i förra huset hade vi ju ingen veranda ;)


Tycker det lyser så mysigt i mörkret! 


Maria

17 kommentarer:

  1. jättefint ni har det där! kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja, jag njuter för fullt av snön. Så fin veranda.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Det är så fint med lite ljust runt husen nu, det hör vintern till tycker jag:)
    Ha det bra,Jennie

    SvaraRadera
  4. så mycket mer adventsfeeling går väl inte att få nu med all snö...*ler..ser väldigt myisigt ut och hade det varit närmare hade jag gärna tittat in på en kaffe.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev! Vilken fint hus ni har!
    Önskar en trevlig torsdagskväll!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Men så fint hus ni har - och verandan är ju helt underbar. Kan tänka mig att ni njuter många långa timmar där - när vädret och årstiden tillåter ;)

    Ha en fin kväll.
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Sååååå mysigt ni har det! Skritskorna är ju bara för härliga där de hänger!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Supermysigt på er porch! Fina istappar! Här har jag skottat fram mitt utpynt idag....
    Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Så stämningsfullt det blir när man hänger upp ljus på verandan. Jag gillar också de där istapparna. Har alltid velat ha ljus på vår ute plats men det har liksom inte blivit av någon gång. Det skapar sån fin stämning i mörker.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så himla mysigt ni har det kramis vännen

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det ser så mysigt ut!!!!!

    Love your porch som du vet ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Sååå fint! Julslingor hör till, men istapparna är ju lite annorlunda och passar in kanon där! Ha en go helg!

    SvaraRadera
  13. Så fint du gjort Maria!!
    Maken kom hem med istappar, men så skuller det vara ett "startset" med som blev missat, så vi får köpa de snarast så belysningen kommer upp på inglasade altanen...!
    Önskar Dig en härlig fredag, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Vad fint du fixat, mysigt med snö, vi har fått rejält mycket hr uppe i Borlänge. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  15. Såå fint o mysigt du har gjort det. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Men ååååh vad himla fint du gjort!!! Supermysigt med ljuslingan på förstukvisten!! Fin design på ert hus - gillar mycket!!!! Och så ombonat med all snö kring huset!! Vackra foton jag missat här, härlig inspo:))))

    Stööööööörsta kraaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  17. Det är helt bedårande! Så mysigt och inbjudande det ser ut! :)

    Jag önskar dig en härlig lördag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...