lördag 22 december 2012

Julstök och annat stök ;)

Två dagar kvar och här "stökar" vi runt för fullt ;)


Hemma hos Wikers är det full rulle ;) Igår kväll inhandlades de sista julklapparna. Granen togs in och även en liten konstgran inhandlades. Den är klädd och klar men inte den stora riktiga.

På sideboardet i köket har jag julpyntat och gjort ett godisbord. Fina burkar med minimarshmallows, kanelstänger och saffransskorpor, som jag själv har bakat! ;) 

Stenarna i burken längst till höger är chokladstenar! Som stora nonstop, som ser ut som sjösten! 


Det fina hjärtat av mossa har jag fått av en kollega. 

 Allt medan jag har stökat runt här och plockat och fixat med Janssons frestelse, så har Mannen i mitt liv lagt in golv i mitt arbetsrum, så nu är det bara fondväggen som ska tapetseras! 

Ikväll kommer mina svärföräldrar hit och vi ska julmysa! Kanske vi lyssnar på P4, också... Jag är ju med där i kväll ;) Gäst hos   Hultling och Röör i P4



Maria


14 kommentarer:

  1. Så mycket fint på ditt sideboard!
    Vad fint hjärtan du fått!
    Ha en härlig lördag, här ska pysslas oxå, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort! Ska se om jag får in P4, Stockholm eller Uppsala!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du gjort! Vill önska dig en härlig och fin jul. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. nu har jag gjort en notering så jag inte missar dig ikväll...vad kul att få höra din röst också.

    Önskar dig en jättefin jul Maria.

    KRAM

    PERNILLA

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har gjort det på avlastningsbordet. Jag vill så gärna ha ett sådant i köket. Om inte tomten kommer med ett så får jag lov att köpa mig ett själv i mellandagarna.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. riktig godishörna du har gjort där:) det är ju jätte fint att lägga upp det i fina glasburkar som du gjort.
    Ska komma ihåg att lyssna på dig ikväll.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fint du har gjort!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  8. ha,ha...nu vet jag vad du ska prata om ...*skrattar...
    gud va kul...


    ska lyssna på dig .

    KRAM

    SvaraRadera
  9. ...jag igen...ha,ha...åh så roligt ....och älskar det där med yngsta dottern som gjorde en som skulle passa granen .

    Ha nu en riktigt fin jul med "din " fina gran....KRAM

    SvaraRadera
  10. Åh, jag missade inslaget! Grrr! Hoppas att du skriver lite och berättar då att vi får veta vad du varit med om. Ha en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  11. Morr... precis som Annelie här ovan så missade jag också inslaget... :(

    Va mysigt du gjort! Dekorativt med godsaker..

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Ser riktigt mysigt ut, så fint du har gjort! Kram och God Jul

    SvaraRadera
  13. Önskar dig o familjen en härlig Jul. Julkramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Men vad synd att jag missade detta program. En riktigt god jul Maria till dig och din familj, stor kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...