onsdag 12 december 2012

Bloggandet och utmärkelser...

Att få uppskattning för det man gör, är kul!


Jag får väl börja med att be om ursäkt... ursäkt till Lotta med bloggen Charmigt sa Charlie , ursäkt till Kate med bloggen Trettiofyran och ursäkt till Jessica med bloggen Svart på vitt.

Alla dessa tjejer har varit så snälla och gett mig fina utmärkelser! Utmärkelser som jag tacksamt tar emot! Men jag får ju lov att skämmas och be om ursäkt för att jag inte tagit tag i dem förrän nu... 
Till saken hör att man ska svara på en rad frågor och när jag nu fått tre så här tätt inpå varandra så blir det mååånga frågor... Och meningen är att man ska sända denna award vidare till ett gäng andra bloggare :) 
Jag är lite "tråkig" denna gång och svarar på era frågor i ett svep, här. Blir lite som en berättelse om mig ;)

Jag är tjejen som inte kan bestämma sig för om jag är en stads- eller lant-tjej. Om jag fick bestämma så skulle jag bo i våning i en större stad och ha ett hus ute i skärgården ;) Det vore lyx!!! På tal om större städer, så kanske nästa semester går just till en stor stad? Nämligen New York. Eller en hyrd stuga i just skärgården?  ;)  
Min främsta tillgång är nog att jag oftast är glad tror jag. Andra människor kanske skulle säga samma sak? Eller att jag är en "varm" människa? 
Min familj gör mig alldeles bubblig av lycka! Faktiskt så stolt över barnen så jag tror jag ska spricka ;)  Favoritplatsen på jorden är nog mitt hem ;) Att äta en god chokladbit är inte helt fel och ett glas rött vin tackar jag gärna ja till en lördagkväll. 
När jag var liten sa jag alltid att jag skulle bli sjuksköterska, vilket jag inte blev ;) 
Bästa köpet är nog min symaskin, som jag gärna tillbringar en måndageftermiddag, vid!  Det gör mig glad, för sy vill jag göra jätteofta!  Och jag skulle verkligen vilja ha min "ateljé" klar, saknar verkligen ett arbetsrum...
I somras provade jag på att rida Islandshäst, något jag inte trodde jag skulle gilla, men faktiskt gjorde ;) 
Jag gillar inte så mycket att baka, men bakar Lussekatter varje jul. Julen längtar jag verkligen till nu! Inredningstidningar, däremot gillar jag massor! Lantliv har jag svårt att låta bli att bläddra i. Lite av en favorit. Annars om jag läser en bok, blir det gärna en kriminalroman, av någon svensk författare. 

Mitt motto är helt klart "Njut av livet - Det går inte i repris!" 

Och tankens styrka, det väljer jag helt klart att tro på! 


Maria

Jag avböjer på grund av tidsbrist att skicka denna award vidare till några bloggare, men ni ska veta att ni är värd en award, alla ni vars bloggar jag läser!




13 kommentarer:

  1. Goa och fina du.. Jag håller med om det du sa, en varm och glad person, det är du. Hoppas du hinner njuta av kvällen.. Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina utmärkelse, det är du så värd!
    Kul att läsa om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till utmärkelserna!
    alltid roligt att veta lite mer om vem som ligger bakom bloggar man läser.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina utmärkelser för din fina blogg!
    Inte alltid lätt att hinna med...
    Så fin den är ljuslyktan i förra inlägget, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Härligt att få veta mer om dig och stort grattis. Nu ska jag läsa ikapp hos dig och andra. Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Stooort grattis till utmärkelsen! Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  7. Grattis till dig fina du! Den är du verklIgen värd! Men säger som du att alla är värda en utmärkelse!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. grattis till alla awarder
    Ha en riktigt skön kväll

    SvaraRadera
  9. Grattis till utmärkelserna för din mysiga blogg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Grattis till så många utmärkelser! Va kul!! :)
    Ja, det är ju ett litet pyssel med såna frågor... Men riktigt kul att du svarade på alla! Intressant att få veta lite mer om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Skratt... Ja, inte behöver du be om ursäkt inte!!!!!
    Jag sitter lite i samma sits, hade precis skickat ut till 11 fina bloggar och fick en ny awaard som naturligtvis gjorde mig jätteglad, men det tar lite tid att svara och skicka tillbaka!
    Så när tiden finns ska jag svara på den...
    Njut av luciadagen, kram Kate

    SvaraRadera
  12. Hej..!!
    Så kul att få läsa och veta lite mera om dej!!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...