torsdag 13 december 2012

Luciakväll

God kväll på er denna Lucia-kväll!



Här har det precis fikats med glögg, knäck och lussekatt! Hembakt lussekatt, till och med! Jag bakar ju inte speciellt mycket, men lussekatter blir det varje år, och det gjorde vi i söndags, jag och tre av döttrarna. 
Har ni sett något Luciatåg idag? Jag tittade på TV imorse. Luciatåg i Domkyrkan, Uppsala. Så vackert så! Luciatåg "live" blev det på jobbet, igår morse. 28 barn i åldern 1-5år som "lussade" för sina föräldrar. Efteråt fikar alla tillsammans med medhavd fika. Trevligt och uppskattat! 
Jag blev förresten så glad när jag kom hem från jobbet tidigare ikväll, för Mannen i mitt liv höll på med att spackla det som ska bli mitt arbetsrumDet var meningen att någon målare skulle fixa det, som resten av rummen. Men det har inte riktigt blivit så. Vi har väl inte tagit tag i den biten riktigt... Nu tyckte visst bästa mannen att han skulle göra det själv, så det blir gjort!? ;) Vilken lycka för mig! 
Vem vet, jag kanske kan tillbringa en del av jul-lovet med att måla i arbetsrummet? ;)


Maria



10 kommentarer:

  1. Jag har sett Motala Lucia på jobbet idag. Alltid kul att göra om lite ;)
    Kram
    Annlin:S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt arbetsrum är inte ens gjort, så det ska inte göras OM ;) Vårt hus är nybyggt och alla utrymmen är inte färdigstäldda än ;) Bland annat arbetsrummet... ;)
      Kram

      Radera
  2. Här har vi bara sett lucia på tv. Blir inte samma sak med lussefirandet när barnen är stora...
    Vi har oxå myst med lussefika i alla fall.
    Kul att få börja med arbetsrummet, spännande. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Mysigt med Lucia! Och vad kul med eget arbetsrum!
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha eget arbetsrum!! Va kul o måla- visa oss sedan!!:)<3

    SvaraRadera
  5. Här har det varken lussefikats eller tittats på tåg... Har inte riktigt tänkt på att det ät lucia idag faktiskt! :) Däremot har vi mumsat chokladmousse nu på kvällskvisten... :)

    Åh, va kul att fixa arbetsrummet! Skönt att få ett sånt kryp in. Ser fram emot att se bilder från framskridandet! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Å, jag ser att ni har sådana där perfekt goda lussebullar! Jag har just satt tänderna i en torr sak ;)

    Jag har sett Luciamorgon på svt play. Det var så fint så jag tror jag ser det en gång till!

    Härligt med eget arbetsrum!!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. 2 lussetåg fick vi minsann se :) Ha en fin fredag raring kram Diana

    SvaraRadera
  8. Vad bra! Makarna är ovärderliga../ Pia

    SvaraRadera
  9. Det var väl en bra överraskning! Hoppas du får ordning på ditt rum i jul.

    Ha en toppen helg!
    KRam Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...