fredag 14 december 2012

Julstök i köket!

Fredag kväll och julstök med tjejerna!


Här har vi precis gjort Rocky Road, jag och döttrarna. Eller delar av döttraskaran åtminstone. Eller nej, i slutänden var det faktiskt bara jag och Tvilling1 ;) 


Jag har ju sagt det förut, att jag inte bakar speciellt mycket... Jag gör inte speciellt mycket julgodis, heller ;) Eller rättare sagt, jag brukar bara koka knäck!  Men i år ville jag faktiskt göra julen mera "julstökig" och ville testa detta, bland annat.  Förra året fanns varken tid eller ork till att "julstöka" speciellt mycket på grund av att vi som bäst var uppe i vårt husbygge! Lite julrevansch, liksom ;)  

Nu blir det strax en mugg med glögg och en liten, liten smakbit av godiset! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Godis är gott, och glögg med! Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Rocky Road då gott!! Vi väntar med julgodiset till nästa helg så det finns nåt kvar till julafton ;)
    Här blir det glögg snart med.
    Ha en mysig fredagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Gottigt.

    Det bästa med julgodis är ju att det är mycket enklare än vanlig bakning, vem som helst klarar av det och oftast få ingredienser.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Huu vad sött och gott! Kraam Pia

    SvaraRadera
  5. Gött. Göttgöttigöttgött! :)

    Ska du månne "ut på byn" imorrnkväll? Hörde att affärerna ska ha öppet kl 16-19! Vi ska dit och göra byn osäker tillsammans med mina föräldrar. :) Hoppas prylboden håller öppet... Kul att kolla på alla grejor där!

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Rocky Road är det godiset jag gör också, men det är bara jag som äter så idag blev det bara halv sats, för jag ville ju ändå göra den!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. men nu måste jag också göra rocky road, sen ska jag inte göra något mer. hoppas du får en mysig fredagskväll med glöggen. kram Nilla

    SvaraRadera
  8. mmm de är goda, ska göra dom imorgon har jag tänkt :) mys på ni med glögg och godis. Ha en bra kväll. Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...