söndag 2 december 2012

1:a Advent

Första söndagen i December och 1:a advent


morse tände vi förstås första ljuset. (Åtminstone i en av alla adventsljusstakar ;)  Jag har ägnat dagen åt diverse adventspyntande. Både ute och inne :)


Jag är inte mycket för tomtar, pyntar hellre med ljusslingor och ljus, till exempel. 



Juliga böcker är också mysigt att ha framme på bordet

På plats ute på porchen är både skridskorna och den söta pingvinen! ;)

Ny kudde välkomnar i hallen ;) Detta var en liten titt på mitt pyntande ;)

Jag älskar advents/jul-pynt, så det kommer säkert 
visas mer! ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du gjort ,Likadant här ,jag gillar mycket slingor o ljus ,har samma slinga som du visar ,gillar den
    Och sen mina små tovade enkla tomtar ,får gärna finna någonstans
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint du har det så mysigt :) kram och en härlig första advent till dig/Diana

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gör Maria. Den kudden var jättemysig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort!
    Önskar en rofylld 1:a advent!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har gjort!
    Just nu har jag träningstema på bloggen:)
    Varje Måndag är kommer en nya utmaning kom gärna med ideer till dessa utmaningar tex spring minst 5km, gå minst 1mil osv. Utmaningen är för alla med utan blogg och jag vill att vi alla hjälper och peppar varandra

    Vill du vara med? Skriv i mitt inlägget om träning om du vill vara med så länkar jag till dig varje måndag då utmaningen är

    Utmaning 1 börjar imorgon måndag titta in då för att se vad första utmaningen är.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är så fint med såna där gamla barnskridskor vita med den där lilla pälskanten. Jag har letat mig fördärvad efter mina hemma hos mina föräldrar utan att hitta dem, jag fick nöja mig med min kusins små hockeyrör.

    Jättefint du hade det utanför! Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Gillar att de röda fina böckerna är en del av ditt pynt!! Fint! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Så adventsfint både inne och ute!!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Åh va fint ni har i er Porch! Kram

    SvaraRadera
  10. Love your porch!!!!

    Kram och härligt advent ni haft. Kudden är perfekt ;)

    Lotta

    SvaraRadera
  11. Precis som Lotta tankte jag skriva "Love your porch"!! Det ar sa mysigt med veranda under tak som man kan dekorera.
    Sedan gillar jag ljusslingan, ser sa ...lyxig ut dar pa spegeln.
    Kram Anette ;-)

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjort både in- och utvändigt!! Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  13. oh vad mysigt, själv har jag inte hittat mitt julpynt än mer än vissa små saker som stjärnor och gardiner (men utan gardinstänger, fästen och allt sånt är det ingen direkt tröst ;-) )
    Ha en toppen fin måndag

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...