lördag 1 december 2012

Stockholm International Horse Show 2012

Fredagskvällens trevligheter...

Det hade ju med hästar att göra... Jag, Mannen i mitt Liv, Minstingen och 8002 andra besökare upplevde invigningen av Stockholm International Horse Show 2012, i Globen igår kväll!


En kväll med spänning, fart och stämning! Från Dalarna och Leksand ett inslag av vackra hästar, folkdräkter och en livs levande Dalahäst! Förra lördagen, körde vi förresten förbi "häst och vagnekipaget" i Märsta, då de färdades från Leksand mot Globen. En vacker syn, man sällan (eller nästintill aldrig!) ser! 

Det bjöds på ett magnifikt "tjugospann"! Hur coolt som helst!


Och hopptävlingar med diverse kända namn. Både svenska och utländska.

Som en viss Malin Baryard-Johnsson, t ex... Här hoppas det över pepparkakshindret ;)


Jag är som jag är och kan inte låta bli att titta på själva dekorationerna kring hindren... ;)

Snyggt och stilrent i svart och vitt ;)


En söt liten ponny bjöd på fascinerande uppvisning i form av ett lejon ;)


Det hela avslutades med stämningsfull julkänsla!


Om någon hästintresserad (eller ointresserad, för den delen ;) frågar er om ni vill följa med på denna hästshow, så tveka inte! Ta chansen! Det är både spännande, roligt och vackert även om man som jag inte är speciellt intresserad av hästar och hästsport. 


Maria


5 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Jag brukar titta på TV, men det är ju inte samma sak som att vara på plats. Är du helt säker på att det inte var ett lejon i manegen...?

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du bjuder på, mysigt stor kam Diana

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt! Jag skulle kunna tänka mig att kolla men maken skulle typ dö om han följde med. Dalahästen var ju så fin...Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Tack för showen. Har aldrig sett fen men nu blev jag nyfiken efter dina fina bilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vi var där idag på familje matinén. N tyckte nog inte det var så spännande då hon fråga 20 ggr när det var slut.  men så kan det vara när man nästan är 6 år! Sen tyckte hon det var mycket hästar, jag sa då att det var det vi gick för att titta på. Det har vi pratat om hela veckan att vi ska till Globen och titta på hästar men hon har nog bara hört att vi ska till Globen.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...