torsdag 20 december 2012

Paketinslagning!

Sista torsdagen innan jul...


Denna veckas Torsdagstema hos Fabriken är passande nog Paketinslagning!


Varje år tänker jag att jag ska slå in julklapparna i god tid. Jag ska slå in dem vackert och personligt med fina rosetter, tuffa snören och en och annan dekoration i form av en liten julprydnad eller kanelstång... 

Varje år blir det precis likadant... jag slår in julklapparna kvällen innan julafton. I alla fall de sista klapparna. Och inte blir det några dekorationer på dem heller... Snören blir det i alla fall. Och olika papper på paketen, men de ska ändå helst matcha varandra. ;) De där vackra omsorgsfullt inslagna paketen kommer nästa år... eller nästa... ;)

Egentligen är ju det enkla också väldigt vackert! Som färdiga julpåsar som man får i vissa affärer när man köper julklappar, t ex. Smidigt att bara dra av skyddspapperet på tejpen och klistra ihop ;) 

Titta in till Fabriken för fler tolkningar av paketinslagning!


Maria

15 kommentarer:

  1. Så fina klappar!
    Känner igen det där med paketinslagningen ;)
    Jag har en del kvar men hinner det i lugn o ro i helgen. INte så många paket till barnen längre, de är ju så mycket dyrare nu :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Noterna på pappret var coolt! Annorlunda! Jag tycker att paketen är jättefina! Japp, inte många dagar kvar nu!

    SvaraRadera
  3. Fina paket, kul att slå in men blir alltid en stressfaktor stor kram Diana

    SvaraRadera
  4. Härliga paket, det finns ju knappt något roligare pappersjobb än det!

    kram

    SvaraRadera
  5. Jättefint det där notpappret!

    Vad kul med radion! Jag måste försöka lyssna lite på det!

    Ha en fin torsdag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jättefina klappar, räcker gott och väl! Behövs inte en massa dekorationer, även om det kan vara tjusigt, det säger ju tjoff så är de borta ändå. Vet inte många som sitter och beundrar sina paket en halv evighet innan de öppnar, bara för att njuta av dess omslag! Skulle väl vara mamma då.. ;)

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Fina klappar! Notpappret var ju hur fräckt som helst!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Vackra paket! Så kul med radion, kram

    SvaraRadera
  9. Jätte fina paket. prickigt är läckert. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Så fint du har gjort! Gillar noterna jätte mycket! Så mycket härlig inspiration på Fabriken idag!

    Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Och jag som måste köpa klapparna först innan paketinslagning ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  12. Så har jag också tänkt många gånger men så blir det aldrig. : ) tanken som räknas!

    Kul med radion.
    Ha en toppen jul!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Känner igen mig massor, har inte köpt en endaste julklapp ännu och att slå in julklapparna kvällen innan julafton ingår och även en hel del i sista minuten på julaftonsfirandet :) inte blir de särskilt fina heller, för trött och slut brukar man oftast vara :)
    Kram
    HElena

    SvaraRadera
  14. Underbart papper. Hoppas du får en riktigt härlig jul.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...