måndag 10 december 2012

Frisk luft!

Om jag inte ens var utanför ytterdörren igår, så fick jag desto mer frisk luft idag!


Här på seneftermiddagen tog vi en dryg timmes promenad med vovvarna, jag och Minstingen. Endast 5-6 minusgrader och rätt behagligt när man rör på sig! Så skönt med frisk luft! Jag har läst någonstans att man bör vistas utomhus 4 tim/dag. Jag har tur som får rätt mycket frisk luft "gratis" på jobbet ;) Så även idag.


 När vi kom tillbaka passade jag på att sopa av porchen och allt vinterpynt, som totalt snöades över i onsdags... 


En av grannarna stannade till och sa att vi hade så fint på verandan. Det såg så hemtrevligt ut med skridskorna och allt, sa hon :) Tänk att man blir glad över några ord, så där ;) Det värmer helt klart när någon gillar det man gör!

En annan granne, som precis kom hem, sa att vårt hus var så vackert mot all snön. Det såg ut som ett vykort, tyckte hon. Hon tyckte också att jag borde fotografera huset... (Hm...hon har alltså inte sett när jag agerar paparazzi här ute från alla håll och vinklar??? ;) Vilken tur... ;)


Och visst är det vackert med snön och ljusen... Så vackert att jag bara var tvungen att ta en bild till... ;) 


Maria

Hade tänkt mig att koka lite knäck, här på kvällskvisten. Men sockret var nästintill slut! Får bli en annan dag då... 

17 kommentarer:

  1. Härligt med frisk luft.. Jag har inte fått min dagliga dos så jag är trött. Fina bilder.. Kram pia

    SvaraRadera
  2. det är mysigt att ta promenader och se alla vackra dekorerade fönster .

    och ert hus ser jättefint ut !

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  4. Härligt att vara ute i snön. Kan bara hålla med dina granner, ditt hus är jättefint. Mysigt med utbelysningen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Gokväll vännen!!
    Huset är verkligen vackert!! Så jag förstår verkligen grannarna!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Håller med! Så FINT på din veranda! Ljuvligt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Va fint ni har det! Så stämningsfullt med snön och alla ljusen.

    Ja visst är det skönt med frisk luft! Och så skönt att komma in sen efteråt också.

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Det är ju så fint så man smäller av!! Såååå stämningsfullt, förstår att grannarna reagerar, det esr ju helmysigt ut!!

    Stöööööööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att vara ute så länge! Du ser så söt ut med mössan och vovvarna.

    Och ja, det ser ut som en vintersaga hos er nu!!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Åh, härligt med frisk luft :) och ni har det så mysigt och fint, ett varmt hem precis som dig :) kram finaste Maria/Diana

    SvaraRadera
  11. mmmm dina grannar har helt rätt, du har gjort så fint ute och huset är verkligen jätte fint:)Kram

    SvaraRadera
  12. Det är bara att suga åt sig när de säger så! :)
    Snön ramar in så vackert ni tycker jag.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Ja, det är tur att vi har det jobb vi har så man får vara ute i friska luften och dessutom hundar att gå ut med...:)
    Huset är verkligen vackert.!! ha det gott, kram Kate
    PS. Ljusstaken från designhuset var verkligen dyr... Fick vår av sonen...:)

    SvaraRadera
  14. Inser att jag får på tok för lite frisk luft just nu. Men vilken kälke ni harm helt underbar ju!
    Önskar dig en fin eftermiddag och kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Härligt det ser ut med all snön och vovvarna! Ditt hur är verkligen jättefint, kram

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder, du har så fint på altanen.
    Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...