onsdag 25 januari 2017

Värdefull konst på väggen!

God morgon denna "Lill-lördag"!


Så roligt att ni var så många som ville hänga med dmig i vårt vardagsrum en stund igår! Kul också att ni tog er tiden att lämna hälsningar och frågor. Det gillar jag ;) Såg ni tavlorna på väggen? Akvarellmålningarna som min goda vän Charlotta (titta gärna in på hennes hemsida bakom länken under namnet "Charlotta" i större text) har målat. Tavlan med flickan och hunden, det är en för mig väldigt värdefull tavla! Det är vår yngsta dotter, som Charlotta har målat av från ett svart-vitt foto. Den betyder oerhört mycket för mig, på flera sätt. Det ligger väldigt mycket känslor i bilden, som fångats upp på bästa sätt.  Och för mig ligger det väldigt mycket känslor i att ha den där tavlan.


De andra två tavlorna har ingen som helst personlig anknytning till mig. Jag vet inte ens om det är verkliga fysiska platser som målats av, faktiskt. Men jag har alltid gillat tavlor med hus och husfasader och föll för de här fina entréerna när jag och Mannen i mitt liv var på vernissage i höstas. Om tavlorna kommer att betinga något stort värde rent pengamässigt, det vet jag inte. För mig spelar det egentligen ingen roll, det är bara roligt att ha något som inte alla andra har ;) 

Tavlan med flickan och hunden, den är i alla fall mycket värdefull för mig! 

Maria

5 kommentarer:

  1. Godmorgon. Så jättefin tavla, förstår att den har en speciell plats i ditt hjärta. De andra tavlorna var också fina förstås.
    Jag har beställt några posters, och jag inser nu att jag "härmat" dig lite:)
    Nu ska jag strax ut med Lykke och sedan iväg till jobbet.
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh så fina och speciellt den på din dotter. Kul att ha en sådan tavla. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja, den är verkligen jättefin. Hon har verkligen lyckats fånga en fin känsla!

    Förresten, vid ett par tillfällen då jag skulle kommentera hos dig så försvann kommentaren ut i intet. Provade ett par gånger vid varje tillfälle Men nu verkar det funka. Kan vara bra för dig att veta, menar jag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken söt tavla med hunden och dottern!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...