måndag 30 januari 2017

Nära-kära-helg!


Måndag morgon, äter frukost och tänker tillbaka på helgen.  I lördags efter frukost stoppade vi in de nya kabinväskorna och vovven i bilen och styrde mot Dalarna. Till den mindre ort som vi är födda och uppväxta på, jag och Mannen i mitt liv. Ja, vi bodde där tills vi var precis runt 30, faktiskt.


Jag och mina syskon hade bestämt träff hemma hos våra föräldrar, för att tillsammans med dem prata om framtiden.  För att vi bryr oss om...  Det blev några timmar hemma i deras kök där vi pratade om både det ena och det andra. Jobbiga saker och roliga saker.  Vi har nog alltid haft en lite "rå men hjärtlig" jargong oss emellan. Blandar allvar med humor. Många goda skratt blir det i alla fall.  Det var en mycket trevlig stund!

Vi klämde även in några timmar hemma hos våra fina vänner. Där blev det fortsatt snack om allvar och roligheter, mycket skratt och värme.  Vi har känt varandra i många, många år nu och trivs så otroligt bra tillsammans. Sådana där vänner man liksom kommer igång med direkt, även om man inte setts på länge. Snacket sedan sist, hänger kvar ;) Enda nackdelen är ju att vi bor 20 mil ifrån varandra.


Kvällen spenderades med svärföräldrarna, där vi även hade inkvarterat oss. Så det blev mera trevligt och även allvarsamt prat, förstås. Efter söndagens förmiddagskaffe styrde vi bilen hemåt igen. Stallskjuts på eftermiddagen och så blev det "Max Kyckling delifreshburgare och creole fries" fast på hemgjort vis. Jag är lite barnsligt förtjust i just Creole Fries, och vi har gjort det själva ett antal gånger nu. I förra veckan kom Mannen i mitt liv hem med en "Air Fryer"  så nu blev resultatet "topp notch" vill jag lova! Lillprinsen och hans familj kom och gjorde oss sällskap!  Så blev det ännu mera prat och skratt... 


Man kan lugnt säga att det blev en helg med nära och kära! Vad har ni haft för er?


Maria




6 kommentarer:

  1. låter som en toppenhelg. Jag har inte gjort ett endaste dugg och då är jag ärlig. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Glömde ju att skriva om svarta petunian, klart du ska få en om det blir några i slutänden. Förra året blev vissa lila. Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt <3
    Har varit samma här :)
    Ha nu en riktigt fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härlig helg men intensiv, mysigt med nära och kära tid.

    SvaraRadera
  5. Ni verkar haft det bra!
    Här har det varit en lördag med kaninhoppstävling och sen en lugn söndag.

    Vet inte om de är lika?? Har svårt att se det. Men från början tyckte vissa att han var lik A.
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Hej vännen. Vilken mysig helg med både mys, skratt och allvar. Creole fries..vad är det :) :)? Har missat något förstår jag:) Och Air fryer..? Låter som något för oss också:)
    I lördags köpte vi äntligen en köksfläkt. Och igår åkte D in till jobbet efter lunch, och var inte hemma förrän kl 21. Sååå trist.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...