onsdag 4 januari 2017

Hörde jag något om vår???!!!

Så här såg det ut hos oss idag!


Snö ända in på porchen, under tak! Det snöade ordentligt igår kväll, ända in på natten. 

Ganska långt ifrån att få vårkänslor... Här och där i sociala medier kan man läsa om att julen åker ut och våren plockas fram... Jo, nog ska väl julen ut... men... vår? Inte här i alla fall ;) 
Fast jag vet vad man menar, man vill ha lite "vårigt" med andra blommor än amaryllis och julrosor. Tulpaner till exempel.
Jag hade en plan igår kväll, om att gå upp i tid och gå ut och skotta snö. 
Men när mobilklockan spelade, kl 7:30, så var jag så sjukt trött så jag somnade om och vaknade av mig själv kring kl 9. Och snön fanns ju kvar, så det gjorde ju inget ;) 

Vi har nog fått runt 20 cm i alla fall inatt. Mannen i mitt liv hade kört iväg till jobbet med en av bilarna och jag sopade fram en av de andra bilarna innan jag fortsatte med skottning av infart.

Ungefär en timme senare så var det färdigskottat. Fast jag nästintill hatar snö, så kan jag tycka att snöskottning är okej. Kanske för att jag just skottar undan "skiten" ;) Vet inte hur det är med andra kvinnor, om de skottar snö eller inte? Men när jag var ute och skottade snö tidigare den här vintern då kom det en granne (manlig) som udrade om jag inte hade en man som gjorde det där??? Och en annan granne (kvinnlig) undrade lite medlidsamt om mannen min var bortrest??? Jag har aldrig betecknat mig som "feminist" (om ni förstår vad jag menar) men kunde verkligen inte förstå hur de tänkte där? Ren omtanke, säkert bara. Men det lät verkligen som att snöskottning var ingen kvinnosyssla? ;) 


Men nu har kvinnan i huset i alla fall skottat både infart för bilar och fotgängare. Skottat undan plogvallen så postbilen tar sig fram, har jag gjort också. Jag vill ju gärna ha min post och mina paket levererade, som jag beställt ;) 



Mina nya fönsterlampor, t ex.... 
Så jag också kan göra "vårigt" när julen ska ut ;) 



Maria



4 kommentarer:

  1. Här har det kommit massor med snö med och nu är det riktigt kallt ute också så "våren" är inte här heller ;-) Skottar snö gör jag med men "gubben" min är oftast hemma före mig så då skottar han. Hoppas du har haft en härlig Onsdag och att dina paket kom fram som de skulle. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vår?? Nä, inte än va`?
    Skottar snö är det jag som gör mest. Visste inte att det var ett mansgöra??
    Jag är hemma först så det är bara till att skotta.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Haha, här har du en snöskottare till! Jag gillar också att skotta snö faktiskt. Det blir liksom snyggt och rent och framkomligt. Och sen ser jag det som ett träningspass ;-) Men visst, när jag tänker efter så har jag nog knappt sett en kvinnlig snöskottare.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Gärna vår, men det dröjer ju ett tag till:) Vi har fått en del snö vi också, men inte som hos er.
    Det var en hel del som du skottat undan, men Va?! Nu blev jag lite full i skratt, men det är säkert så som du säger, av ren medkänsla. Här är William ute och skottar nu "sjukt jobbigt" säger han:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...