söndag 22 januari 2017

En ny (tillfällig?) lösning på TV-bänk

En ny TV-bänk är på plats...


Jo men visst... efter en blixtvisit på IKEA på förmiddagen och sedan lite skruvande, så har vi nu en ny lösning på TV-bänk nere i vardagsrummet, eller "finrummet". 

Länge har jag pratat om att byta ut den tidigare möbeln, som egentligen var en mera tillfällig lösning för att jag inte visste vad jag ville ha. Det senaste halvåret har jag haft en idé om att köpa svarta köksskåps-stommar med luckor och göra en egen variant, som skulle passa in med vitrinskåpet. Men det blir liksom inte av riktigt, och så vet jag inte om det fungerar med fjärrkontrollen genom luckorna och gör det inte det, så är det ingen vits...
Men så sprang jag på den här TV-bänken på Ikea, för bara någon vecka sedan. Den hör ju till samma serie som satsbordet och det runda sido-bordet som vi redan har, men jag hade aldrig sett att det fanns en TV-bänk. I och för sig har jag ju inte aktivt letat, heller ;) Så jag funderade ett tag och rådgjorde med Mannen i mitt liv och igår kväll bestämde vi oss för att det får vara en lösning. Kanske en tillfällig lösning tills vi hittar något annat eller så blir den kvar. 

I alla fall så blev resultatet riktigt bra, tycker jag. Den nya TV-bänken är längre, lika lång/bred som TV´n och så är den inte lika djup som den gamla. 

Så även om den nya möbeln är både längre och högre, så ger den ändå ett smidigare intryck! Mer harmoni!!!  Så matchar den ju betydligt bättre med resten av möblemanget (fast det ser ni ju inte i bild, förstås...hur det matchar borden och även skåpet med sin svarta färg..;) Så fick jag lite mera yta för alla mina inredningsmagasin som jag har svårt att slita mig ifrån...  


Så, vad tycker ni? Visst blev det väl en klar förbättring? 



Maria

9 kommentarer:

  1. Luftigare, fint!

    SvaraRadera
  2. Japp, klar förbättring. Den borde få stanna länge :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Klart bättre! Vill gärna se resten också!

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  4. Den var ju jättefin, klart bättre än den vita "gamla". Nu ska jag läsa ifatt hos Dig och hos andra bloggerskor, då jag inte surfat nåt på lera dagar..!
    Ha det gott, vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev, den svarta passar bättre in i färgskalan. Vi har faktiskt ingen tvbänk, det går bra ändå:)
    Det blev en snabbis på Ikea för oss med, men vi fick med oss det vi skulle ha. Men himmel så mycket folk det var där, jag trodde det skulle vara lite nu såhär innan löning.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Tycker det blev jättebra med den tv-bänken. Jag valde också den, fast hos oss blev det två stycken, när jag hade haft två andra bänkar där som inte passat... Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg fåtölj! Vart kommer den ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fåtöljen kommer ifrån EM, Europamöbler. Ja, visst är den snygg!? Gillar den mycket. Har två av den plus en likadan soffa ;)
      /Maria

      Radera
  8. Det blev ju hur bra som helst. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...