torsdag 5 januari 2017

Julgranen... Är det bara jag...?

Är det bara jag som har julgranen kvar????


Trettondagsafton idag! Jag brukar alltid slänga ut julgranen då. Senast då! Flera år har den åkt ut redan direkt efter nyår också.

Men än står den kvar där i "finrummet" och lyser så grant när vi kommer ner på morgnarna. Tack vare smarta finesser via larmsystemet så kan vi tända och släcka den via en app, eller bara som en vanlig timer. Jag vet inte, men kanske åker den ut idag. Eller imorgon. Definitivt senast på Söndag, för på Måndag är det jobb igen och då är det minsann vardag och slut på jul-lov! Men eftersom den inte barrat mer än typ fem barr så har jag inte känt så stort behov att kasta ut den heller. Och egentligen, helt seriöst... varför kosta på en dyyyr kungsgran om den ändå ska kastas ut efter typ en vecka!? ;)

Jag tänkte ta bort de två enda tomtarna och julkuddarna från köket idag. Säkert ryker stjärnor och ljusstakar samtidigt. Kanske granen med, om jag hinner ;) 


Men hur är det med granen? Är det verkligen bara jag som fortfarande har den kvar???



Maria



7 kommentarer:

  1. Närå, jag har kvar granen och tänkte kanske slänga ut julen idag. fast orkar inte tar det en annan dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vår åkte ut i söndags. Men det beror mest på att det var en vanlig gran som barrade förskräckligt. Hade vi haft en kungsgran, som vi brukar, då hade den nog stått kvar ännu.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Granen slängdes ut på nyårsdagen men då hade den varit inne sen Lucia så japp jag var färdig med den. Svårare har jag för att ta ner alla stjärnorna i fönsterna, tycker de lyser upp så härligt på morgonen och kvällen. Ha nu en mysig helg. kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Vi har en liitem plastgran här hemma, något större får vi inte plats med, men den står kvar än och åker inte ut före 13da helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vår står fortfarande kvar och jag tror att den får vara kvar till på söndag. Sedan är det ju, som du säger, slut på all ledighet och tillbaks till vardagen.
    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Nejdå, vår står kvar. Men jag hade tänkt slänga ut den idag och ta bort alla tomtar. Bara det att jag kom inte in i förrådet där de två kartongerna står som allt ska ligga i.... Låset har frusit eller nått?? Så den fick helt enkelt stå kvar och alla tomtar också.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Nope, vår står kvar men utan pynt. Mannen skulle slänga ut den men väntar tills imorgon och jag sparar nog några grenar till uteplatsen eftersom den fortfarande är så fin. Skönt att få undan allt pynt men lite vemodigt är det. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...