onsdag 25 januari 2017

Lill-lördag, billiga rosor, champagneglas och potatisplättar


Köksön pryds av rosa rosor som jag handlade billigt nere på matbutiken i eftermiddags. Kampanjpris, 30 rosor för en hundralapp. Men jag hade nog lite mer tur, för i min matbutik hade man ersatt detta med tre stycken 10-rosors buketter för 100Kr. Jaha, tänker ni, det blir ju samma i slutändan... Men jag tänker att då kan jag välja tre buketter i olika färg ;)  




Nya TV-bänken fick vita rosor. Och så har jag "piffat" om lite på den där bänken. Hade för avsikt redan från början att få in lite blått och lite mässing. Tyckte att det tidigare var lite "tafatt" i färgen. 




Nu känns det lite mjukare och varmare på något vis. Och de tråkiga gula bilderna fotade i kvällsljuset förstärker ju värmen... haha... ;) 




Lill-lördag i all ära... då kan man ju passa på att ta den där sista skvätten vin som finns kvar från fredagsmyset. Normalt sett dricker vi inte vin i vardagsveckorna i det här huset, men just detta vin hade vi köpt i Nice hos våra "vinvänner" Hélène och Henrik  i deras fina Ivinio-butik, så jag ville inte låta det gå till spillo eftersom det inte var det billigaste vinet i vinkylen. 




Passande nog så hade jag köpt "budget-champagne-glas" samtidigt som jag köpte rosorna. Så vi invigde dem med vinet. Ja, lite knasigt kanske att dricka vin ur champagneglas... 




Men jag kan tycka att det i så fall är lika knasigt att dricka "fint" vitt vin till potatisplättar...  För potatisplättar, det var vad som serverades idag.  Är det vegetariskt måndag - torsdag, så är det! Jag gjorde dubbel sats potatismos igår, så hälften var liksom förberett ;)



Kanske är det just en lill-lördag man ska dricka vin till potatisplättarna? 
Bara för att man kan och vill "piffa" till vardagen lite ;)


Maria


8 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut!

    //M-L

    SvaraRadera
  2. Tycker ni gör helt rätt som dricker vin till potatisbullarna på en onsdag :) Varför inte liksom :). Så fint med alla rosbuketter. Jag var inne på Ica på vägen hem från jobbet, men det blev inga rosor. Siktet var inställt på Cola till sjuke sonen.
    Jättesnyggt du fixat på tv-bänken.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fin den blå vasen var! Var har du köpt?

    SvaraRadera
  4. Hehe, klart man ska dricka fin-vin till potatisplättar en vanlig onsdag! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Så fint du piffat till det. Brukar också handla blommor på ICA när de har bra erbjudanden. Klart ni skall dricka finvinet till potatisplättar fast det är mitt i veckan.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Uuh... potatisplättar är inte gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... nä, det tyckte inte jag heller när jag bara hade testat de färdiga från frysdisken ;)
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...