fredag 20 januari 2017

Att njuta av helg

God morgon fredag!


Här i den här renbäddade otroligt sköna sängen vaknade jag upp för närmare ett tar timmar sedan. 

Jag måste bara få vara lite tjatig och tala om en gång till att vi blev så otroligt nöjda med sovrummet efter den där "makeovern" som vi gjorde på jullovet. Sängen är inte bara vansinnigt snygg... man sover som en prinsessa i den. Eller prins eller nåt... ;) 

Här om dagen var jag in till stan och köpte en uppsättning sängkläder till. Bäst att passa på när det är halva priset! Då får man ju liksom två bäddset för 695Kr, istället för bara ett ;) Sånt gillar jag! Att unna mig lite "bättre saker" för samma pris som det kanske lite mindre bättre alternativet. Hänger ni med? ;)

 Nog talat om säng, sängkläder och rea... ;) När jag klev upp imorse drog jag på mig sköna kläder avsedda för motion och gav mig ut på en powerwalk. Så skönt att göra det på morgonen. Speciellt när man är ledig och inte behöver känna stress när man kommer tillbaka, om det finns en ledig dusch innan man ska till jobbet ;) (Men så småningom har vi tre duschmöjligheter istället för två
Nu sitter jag vid köksön och äter min frukostgröt. Sedan blir det dusch och iväg till frissan. Efter någon snabb lunch (har en del vegetariska rester i frysen) så ska jag åka in till stan. Uträtta lite ärenden som inte finns här hemma i vårt samhälle.  Jag ska "helg-mys-handla". Gå där i matbutiken och njuta av ledigt... Slinker nog in på Rituals och köper mig något väldoftande...


Likaväl som jag njöt av att ha Lillprinsen  hos oss hela förra helgen från Fredag morgon till Söndag eftermiddag, så njuter jag av att inte vara barnvakt hela den här helgen. Det är ju det som är så fantastiskt med att vara mormor. Man får lagom dos av det goda :) Den här helgen har vi inget speciellt inplanerat. Bara vara hemma och koppla av, mysa, äta något gott, hänga i uterummet... Ja, jag kanske rensar ur något skåp också? Kanske det där linneskåpet som inte blev rensat under jullovet? Jag vet att min lilla ateljé behöver en "plockande hand" också ;) 


Njuta helg, helt enkelt! Vad har ni för planer?


Maria

6 kommentarer:

  1. Du får tjata hur mycket du vill om det där fina sovrummet :-) Så snyggt!

    Jag ska också till Uppsala idag. På mammografi och sedan lunch med mina föräldrar. Det händer inte alltför ofta.

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Förstår att du sover som en prinsessa där, underbart sovrum!
    Ha en riktigt mysig fredag, deyt låter ju som goda förutsättningar för det :-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättesnyggt är det! Vårt sovrum kommer senast 8 feb. Så innan dess ska det målas och bytas plats, vi ska flytta in på kontoret igen. Det rummet är större än det lilla sovrummet vi har nu.
    Vilken härlig dag du har, kul att veta vad du har för dig.
    Vi ska träna och mysa. Kanske kolla på en köksfläkt.
    Ha en skön fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så himla söta påslakan! Var har du hittat dem? Hela rummet är en dröm!
    // M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord!
      Påslakanen är köpta hos KungSängen.
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...