lördag 28 januari 2017

Att resa (till Örebro och London) med stil!


Inför vår New York resa i maj, förra året så investerade vi i nya resväskor, jag och Mannen i mitt liv. Två ursnygga rejäla väskor.  Lite silverbeige i färgen med detaljer i brunt skinn. Eller "skinn", kanske är det fusk, har ingen aning faktiskt.  Vi har varsin i samma färg.


Måste säga att vi var väldigt nöjda med det köpet. Värt varenda krona. De känns så kvalitetsmässiga och rullar otroligt lätt, vilket ju är bra om det blir tungt... 


Vi har pratat ett tag om att vi borde byta ut våra billigare kabinväskor som hängt med på ett större antal turer. Ja, vi bor ju rätt ofta på hotell, som ni kanske märkt... Och för några veckor sedan så hittade jag snygga smidiga väskor i brungrått.  Så det blev varsin sådan också. De blir perfekt att ta med när vi åker till Örebro fram i Februari, för en hotellnatt.


I Februari åker vi även till London! Jag har bara varit där en gång för nästan 30 år sedan, då "över dagen" bara, när jag var en vecka på annan ort i England. Mannen i mitt liv har aldrig varit där, så i princip är det väl första gången för oss båda, nästintill!  Men då får det nog bli en liten och en stor väska som bagage. Drömmen vore... att äga den där sjukt snygga väskan i blått på bilden nedan...



Den är lite mittemellan i storlek, nämligen. Tänk om vi hade haft varsin sådan. Men det är en riktig dyrgrip, så jag tänker nog inte ens tanken på att få en sådan som alla hjärtansdag-present..haha...;) Faktiskt så skulle det "duga" med någon av den andra modellen. En silverbeige eller kanske en vit?  Den är ett antal hundralappar billigare. Fast den blå är ju definitivt snyggast! Eller vad tycker ni?? 


Idag tar jag i alla fall och testar den lilla, nya väskan och drar iväg på en liten tripp, tillsammans med Mannen i mitt liv. 
Ha en riktigt fin lördag! 




Maria


7 kommentarer:

  1. Kanonsnygga! Det lönar sig ofta att investera i lite mera kvalitet. Vi investerade i två Samsonite-resväskor i två olika storlekar och en kabinväska från samma märke, svarta. Och en knallgul cabinväska från Caterpillar, haha.

    Ha en mysig tripp!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det viktigt med bra väskor och gärna snygga också. Det är ju lätt hänt att de blir tunga :) Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Förresten, tack så mycket för dina tips på fönster med spröjs! Kram

    SvaraRadera
  4. Snygga resväskor allihop!

    SvaraRadera
  5. Alltid roligt att resa snyggt !!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilja snygga, alltid lite extra kul attv resa ned stil. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilja snygga, alltid lite extra kul attv resa ned stil. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...