fredag 27 januari 2017

Hemma-spa i badrummet


Tralalala... det är fredag idag... Jag är ledig och hela hemmet känns rent och fräscht... Undrar om inte det där skulle kunna vara en text i en dålig svensk schlager...haha... ;)


På förmiddagen skjutsade jag Minstingen till skolan inne i stan och så styrde jag bilen vidare mot MIO. Fick hänga på låset en stund, så passade på att dricka medhavd "coffee-to-go" på parkeringen. Vad jag hade siktet inställt på, får ni se vid annat tillfälle. 


Nu ska vi nämligen snacka spa, tänkte jag.  Hemma-spa. Själv tycker jag att vårt badrum är ett avkopplande spa. Helst och oftast badar vi ute i spabadet, men det händer att jag kryper ner i det här badkaret och läser en bok, lyssnar på musik... Eller bara njuter av tystnaden.


Oftast brukar jag "spa-a" på söndagskvällar. Skrubbar mig från topp till tå, med både ansikte-skrubb, kropps-skrubb och fot-skrubb. Ja, handskrubb med, faktiskt. Jag är ingen expert på det där med vad man ska använda till kroppen, för att det ska vara bäst...


Men produkter från Rituals är något jag gillar. Handlar ofta där och de har så mycket som luktar så gott och gör kroppen så mjuk och skön. Och... näpp, jag är inte sponsrad. (Men hade gärna varit ;) Delar bara gärna med mig av tips!  Brukar ni "hemmaspa-a" ? Har ni några favoritprodukter? 


Jag tror att jag ska försöka hinna med lite spa i badrummet ikväll, innan det är dags att krypa ner i spa-badet ute.


Vi får se vad tiden räcker till, man vill ju inte spa-stressa direkt. Och jag fick ett gulligt sms nyss om att Lillprinsen och hans familj gärna äter middag här.  Så kanske det bara blir en vanlig snabbdusch innan badet. Vi får se helt enkelt.  Men bad, det blir det! Oavsett om gästerna är kvar eller inte ;) 


Nu ska jag rasta lille Ferry här och sen är det dags att hämta upp minstingen, hem och peta i mellanmål, skjutsa till stallet, köpa mera lax...  Ha nu en riktigt fin fredag! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Sååå fint badrum och ett utespa skulle jag absolut kunna tänka mig, men inte badkar.. Tvålpump & burk.. - Mio´s?? Tyckte jag såg de där..
    Jaa, vilken lyx vi har... lediga fredagar!! Så skål och ha en härlig fredag, vännen!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Du är helt klart en schlagerlåt på spåren... ;-)

    Åh vad badrummet är fint. Verkligen spa'igt! Jag körde ju ett sånt rejs förra helgen, undrar om jag inte ska göra det ikväll igen. Jag blev så sugen när jag ser dina bilder.

    Ha en fin fredagkväll med familjen!

    Visst ja. Ja, jag tycker Mandelmanns är jättebra. Charmigt på nåt sätt. Det är lätt att tycka att de verkar töntiga när man ser en trailer, men de vinner i längden. Tycker jag då :-) Berätta gärna sen vad du tyckte, ifall du kollar.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Och nope, du gissar förmodligen fel på var jag ska flytta. Jag gissar att du gissar på Uppsala:-) Uppsala blir det nog så småningom, men inte nu. Nu flyttar jag till lägenhet i "stan", vår lilla håla. Sen får vi se.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Vilken dröm till badrum! Där kan man verkligen snacka spa-känsla!

    Åsa

    SvaraRadera
  5. Det där badrummet tackar man inte nej till! Så stiligt! Vr har ni köpt badrumsmöbeln? Så snygg med de fina frästa detaljerna och handtagen! Klassiskt!

    SvaraRadera
  6. Det är egentligen köksinredning från HTH. Tack för fina ord!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...