torsdag 19 januari 2017

Jag spetsar glöggen och eldar slut på julljuset...

Torsdag kväll...


Hemmet är färdigstädat för helg! Jag har precis slagit mig ner i "finsoffan". Jag har spetsat till den "vanliga i stort sett alkoholfria" glöggen (rester från julen, inte nyinköpt! ;)med lite mörk rom. Lyssnar på det sprakande julljuset från Durance. Inköpt julen 2015 och hängde med över julen 2016, men ska banne mig inte hänga med julen 2017... Glöggdoften tillsammans med "elda i öppen spis-doften" från doftljuset... Ja, lite doftar det jul, faktiskt ;) 


Spelar egentligen inte så stor roll, om det luktar jul eller inte. Det är ju bara Januari än ;) Lite helgkänsla ger det i alla fall på något vis. 

Och helgkänsla, det tackar jag inte nej till! ;)



Maria 

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt!!! Ja, sakta men säkert försvinner julen härifrån med.. Har några tomtar ungarna ville ha kvar ännu.. Men snart ska dom iväg också :) Ha en fin kväll med glögg och sprakande ljus! Kram

    SvaraRadera
  2. Nu kööör vi mys. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Nu kööör vi mys. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vart kommer de silvriga ljuslyktorna ifrån?

    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer från Karlskrona Lampfabrik. Har köpt mina hos Newport och någon webb-butik. Finns lite här och där.
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...