tisdag 3 januari 2017

Ralph Lauren inspiration till sovrumsmakeover



Jag nämnde ju att sovrummet skulle få en makeover...


Jag skrev något om moodboards också, som jag hade satt ihop och skulle visa er vid tillfälle. Nu är tillfället här ;) Jag har satt ihop två ganska så lika alternativ, båda inspirerade av "Ralph Lauren-inredningsstilen" som är en stil jag googlat runt på rätt ofta den senaste tiden. Det är ju i och för sig en New Englandstil, kan man ju säga. Kanske känns RL lite mera "murrig" och "mogen". NE är ofta ljusare och lite mera "marin". Tycker jag i alla fall ;) 






Vissa saker är samma på båda alternativen, medan några skiljer sig åt. De små skillnaderna gör ändå att det blir rätt olika resultat. Utgångspunkten är ju att vi beställt ny säng, som ska levereras i slutet av veckan. Och så har jag faktiskt beställt nya tapeter... Fast vi redan har en rutig... men den känns som "fel färg". Jag tror det kommer bli perfekt med en ny rutig. Annars har jag inte tänkt byta ut så mycket. Har köpt nya gardiner och fyndat nya lite lyxigare påslakan.







Med de möbler vi har idag, så kommer resultatet mest påminna om det undre alternativet. Och det är nog mest min stil. Att ha lite "tyngd" i och med det svarta och det mörka träet. Och jag kommer definitivt inte vara rädd för att blanda både silverfärgat och mässing, det gör det hela lite mer spännande tycker jag. 


Så vi får se hur det kommer bli, när det blir klart! 



Maria

9 kommentarer:

  1. Båda förslagen är jättefina. men jag som är lite mer murrig av mig hade nog gått på det undre. Spännande att få se sängen och hur du kommer inreda.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Båda alternativen är snygga. Tänk om jag hade lite pengar. Då hade en del av våra saker fått ryka. Vår soffa tillexempel. Aldrig mer ska jag köpa skinn. Jag vill ha tygsoffa!

    SvaraRadera
  3. Båda alernativen är jättesnygga, ska bli spännande att se vilken det blir. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Fint och absolut din stil. Jag hade ju valt det översta men jag förstår om du gillar den undre iomed det möbler ni redan har. Kommer bli kanonfint. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Snygga, båda två. Jag hade valt den andra för jag är inne på mycket svart nu, här hemma i alla fall, i stugan blir det mycket vitt... Blir spännande att se ert sovrum, jag vill också ändra lite i vårt :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Det blir snyggt det där, passar helt ert hus. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hej vännen och Gott Nytt År!
    Himmel så roligt med nytt sovrum...det där kommer ju bli hur fint som helst.
    Å vilket härligt år du haft...ni gör då en himla massa skoj hela tiden...;)
    Sr ju att vi måste till Fjäderholmarna i sommar igen..;)
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  8. Så snyggt! Båda alternativen. Om jag skulle tvingas välja så skulle det bli nr 2. Jag är så svag för svarta detaljer och har varit det ett tag nu. Precis som du säger, det blir lite tyngd.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt båda två! När vi gjorde om sovrummet o köpte ny säng (en Lectus som jag inte ångrat en sekund) så var en sängkista/pall ett hett önskemål men inte hittat någon än som passat. Och väggarna har inte fått prydnad än, är rent hopplös på att bestämma mig ;) kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...