torsdag 26 januari 2017

Nu är det fredag och "sista arbetsdagskänslan"


Nej, det är det ju faktiskt inte! Inte fredag än, det är bara torsdag... Även om det kan kännas lite så, för min del, att det är fredag. Jag är ju ledig fredagar och då blir det "fredagskänsla" på torsdag. 


Kanske kan man kalla det "sistaarbetsdagskänslan" istället för fredagskänslan? 


Ett stängningspass på jobbet kvar, sen checkar jag ut för helg. Går hem och städar klart det jag inte hann med igår, äter rester av en god vegetarisk lasagne och njuter av lite tända ljus och att helg är i antågande... 


Japp, så ser min fredag ... förlåt... torsdag ut!



Maria

4 kommentarer:

  1. Hej heeeeeeej!
    Åååå va härligt... jag jobbar också sista dagen för veckan i dag.
    Borde egentligen jobba i morgon med för det är ett pappersberg på mitt skrivbord men jag struntar i det...;)
    Så himla underbart med snittblommor och de är ju starkt beroendeframkallande...
    Å jag tycker absolut att man kan dricka dyrt vitt vin en vanlig veckodag till potatisplättar...
    det brukar ju vara då det smakar som allra bäst..;)
    Å Flickan med hunden...men ååååå jag blev lite tjock i halsen måste jag erkänna.
    Sååå fiiin och jag förstår verkligen att den är en riktig dyrgrip i mammahjärtat.

    Ha en mysig kväll sen då du slutat!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit ledig på fredagar, nu alla dagar. :) Men det är skönt att ha den där extra dagen.

    Ja, listor kan man lätt fixa ihop. Listor på vad man vill ha, listor på vad som ska göras, köpas mm.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Lyxigt med fredagskänsla på torsdag:) Jag har haft olika lediga dagar förr, men aldrig fredagar faktiskt. Måndagar men det blir ju inte samma sak, men en förlängd helg blir det i alla fall. Tyvärr fungerar det inte på jobbet med lediga dagar längre. Så fin tulpanbukett, och så fint hemma hos dig. Alltid så pyntat och snyggt.
    Ha nu en skön fredagskväll eller torsdag är det ju:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh, så vårfint och fräscht du har hemma!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...