lördag 21 januari 2017

Nyklippt på stadspromenad

Frisörbesöket igår...


En toppklippning på någon cm resulterade i detta. Ett friskt hår som orkar locka upp sig. Jag är nöjd, även om jag inte gillar att se mig själv på bild så här ;) Här är jag förresten på väg ut, tidigare  denna lördag...
Jag och Mannen i mitt liv kom på den briljanta idén att låna Lillprinsen idag och ta en promenad inne i vackra Uppsala. Det var bara det att han inte var tillgänglig för utlån idag. Han skulle bort på lunch. Vi tog i alla fall bilen in till stan, parkerade vid ån och tog en promenad runt i de tjusiga centrala villa-kvarteren. 

Där finns så otroligt många fina stora gamla hus. Det ena med mer detaljer än det andra. Vackra entréer och fina spröjsade fönster. Tjusiga trappräcken m.m. Jag hade gärna fotat mycket av det, men jag tror inte Mannen i mitt liv hade tillåtit att jag gick runt och tog kort på folks privata hus! ;) Ni får hålla tillgodo med en till "ego-bild" ;) Domkyrkan och andra offentliga byggnader hade jag ju kunnat fota, förstås... Men det fanns liksom inte tid att stanna upp både här och där i halkan, för vi ville ju hinna med en sista grej innan p-tiden gick ut... 


Nämligen att avsluta vår stadspromenad med "lunchfika"!



Maria



11 kommentarer:

  1. Ja, vilket fint hår! Har alltid velat ha rött hår och inte cendrefärgat som alla andra... ;)

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Alltså ditt hår är så makalöst fint. Önskar verkligen att jag hade så fina lockar som du.
    Tänk att de små liven ska vara upptagna när man vill låna dem......
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hallå snygging! Du ät så himla fin i håret, och jättesöt blus också. Vilken mysig promenad, så himla synd att vi bor sååå långt ifrån varandra (undra hur många gånger jag ska säga det ;)
    Ha en fin kväll. Daniel har precis gjort varsin Cosmopolitan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Härligt med en myspromenad och lunchfika. Tror jag vet var ni gick nån stans. Och ja, det är himla läckra hus där!

    Jaaa, självklart ska vi försöka få till en dejt. Har faktiskt tänkt tanken att föreslå det också nån dag framöver. Nån av dina lediga fredagar kanske. Vi får höras om det!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin! Och så snygg i håret. Vad kul det måste vara att ha barnbarn, jag längtar till det men tror det dröjer ett tag. Vilken härlig utflykt ni fick.

    Kramar aka

    SvaraRadera
  6. Du är så himla fin. Härligt med lockigt hår. Jag hoppas kunna ta en liten promenad idag får väl smörja in foten sedan. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så snygg du är! Man kan inte tro att du är mormor!!!

    //M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den komplimangen! =)
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...