onsdag 18 januari 2017

Att äta mer vegetariskt

Vi har gjort ett val i vår familj. 


Ett aktivt val, som ett mål kan man säga, har vi gjort här hemma. Vi har bestämt oss för att äta mer vegetariskt. Minstingen har ju varit "helvegetarian" sedan ett par år tillbaka. Övriga familjen har väl hängt på "sådär". Vi har ätit vegetariskt någon gång i veckan, till och från. Typ så...

Men nu har vi satt upp som ett mål att äta vegetariskt måndag-torsdag. Och hittills har det faktiskt blivit vegetariskt mer än så.   Främst så har vi valt detta av hälsoskäl, men även med hänsyn till köttindustrin faktiskt. Det finns massor av bra recept på lättlagad god mat. Idag blev det en bolognese på svarta linser.

Jag har tipsat om denna boken förr, men gör det gärna igen om det är någon som behöver lite vego-tips ;) Den heter alltså "Mera vego" och är skriven av Sara Ask och Lisa Bjärbo. Det finns även en till bok av samma tjejer som heter "Ännu mera vego". Jättebra böcker om man vill äta vegetariskt! Jag är inte alls sponsrad måste jag väl tillägga, utan vill bara dela med mig av tips! 


Brukar ni laga/äta vegetariskt? 



Maria





6 kommentarer:

  1. Gillar verkligen vergetariskt och vill gärna äta mer vergetariskt!
    Tack för bra tips :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. De är verkligen gott med vegetarisk mat... Gillar de så!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker också att äta mer och er vegetariskt. Jag mår så mycket bättre av en sån kost. Det blir liksom inte lika tungt i kroppen på nåt vis.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Tack för tips! Här hemma äter vi aldrig vegetariskt, vet inte varför faktiskt. Det är ju gott:)
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Mumsigt!! Jag gillar vegetariskt, och yngsta dottern, men maken knorrar lite... .Där emot så har jag gått över till mer ekologiskt när jag handlar. Men inte alltid, och inte till vilka fantasipriser som helst.. Tror ju helt klart att vegetariskt är bra för hälsan!
    Ha det gott, vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att det finns de som tänker på djuren, även i bloggvärlden.

    Vegan

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...