söndag 1 januari 2017

Nyår! Nytt år, nya möjligheter.

Gott Nytt År!!!


Kanske är det inbillning, men när man kliver in i ett helt nytt år, så är det som att det känns så "rent och fräscht" på något vis. Ja, kanske lite för att det är nytt? ;) I alla fall så känner jag så, att det är stor skillnad att tänka sig att det är 1:a januari mot 31:december. Ändå skiljer det en dag! ;)

Det är en härlig känsla att veta att vi har ett helt nytt år framför oss. Nytt år, nya möjligheter! Igår blev ett lugnt nyårsfirande hemma. Jag och Mannen i mitt liv och Ferry. Minstingen hade visserligen middag här med ett gäng kompisar i några timmar, innan de drog med bussen in till stan.
Vi åt hummer och drack champagne och sedan badade vi och skådade värsta fyrverkerierna på himlen ovanför oss. (Det skjuts alltid otroligt mycket fyrverkerier i vårt område) Så räknade vi in tolvslaget tillsammans med Skansen och skålade Gott nytt år. Och en 26:årig förlovning.  Riktigt mysigt och trevligt även om planen från början var att äta ute på italiensk krog, egentligen. Men ibland blir det ändrade planer helt enkelt. Och det var helt okej. Mannen i mitt liv är ju förstås bästa sällskapet! 
Jag minns nyåret för två år sedan då jag inte tyckte det var okej att vi "bara var hemma ensamma". Men då hade vi varit i sista stund med att försöka planera något och det blev inget alls. Så hade vi ju hyper-skotträdda Rufus att ta hänsyn till, och det var inte alls kul att bara sitta hemma och känna sig besviken och dessutom ha en hyperventilerande hund hängandes, flåsandes på en... Det är så skönt att Ferry inte bryr sig det minsta om nr det smäller. Tvärtom, så är han nyfiken på vad som händer! 

Att sedan vakna hyfsat utvilad och få äta frukost med Lillprinsen som sov hos oss efter att ha varit på fest i närheten, det är bästa sättet att börja ett nytt år på! Jag lovar! Och idag har det varit en lugn slapp dag här hemma med nästa alla familjemedlemmar samlade. Jag ska precis sätta igång att baka pizza till gänget här. Det har blivit lite av en tradition på nyårsdagen. Jag misstänker att det är låååång väntetid på områdets pizzeria idag ;) 


Hoppas ni också fått ett fint nyår!



Maria

5 kommentarer:

  1. Låter riktigt mysigt att fira nyårsafton på tu man hand hemma - i bubbelbadet!! Lilla Herr Larsson mådde inte bra framåt tolvslaget... tyvärr.
    Önskar att jag hade fyllt glaset här med mer bubbel-aqua bara igår...
    Åhh, du milde så stor lill-prinsen blivit... och så söt!!!
    Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt 2017, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Så söt och go han är er lille prins:). Jag ler lite när jag läser om alla fyrverkerier hos er:) Hos oss på landet såg jag inte en endaste, bara de på tv'n;) Det var samtidigt lite onyttigt, visst sköts det och jag hörde smällare på håll, men såg några fyrverkerier gjorde jag inte. Däremot såg jag några nu på kvällsrundan med Lykke här hemma:) Skönt att Ferry inte bryr sig, Lykke gör det inte heller.
    Gott med homemade pizza, vi beställde thaimat förut.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att det känns så där nytt och fräscht. Fast det bara är en dag mellan. Pratade just med maken om det. Ingen pizza här dock utan grönkålssoppa Ha Ha! vad gör man inte för sin figur liksom. Vi besluatade att nästa nyår inte ska firas hemma utan i snö och gärna med en tur med hundspann.Vi får se hur det blir. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Vi har varit ensamma hemma på nyårsafton i många år. Det har vi tyckt varit bäst och skönast.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Mysigt, gott nytt år fina du kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...