tisdag 17 januari 2017

Tisdagsfika, nästan som förr...

Tisdag kväll...


Efter en "super-power-walk" med heltaggad vovve (jag menar att han knatade på som bara sjutton, hade kunnat ha honom som draghund, trots sin lilla storlek ;) i 45 minuter så kändes det faktiskt berättigat att premiära på en semla! 

Jag valde en vaniljsemla och jisses så goooood den var!!! Samtidigt så såg jag senare halvan av Bygglov, tillsammans med Mannen i mitt liv och mellantjejen. De andra två hemmaboende döttrarna mumsade sin semla i köket, på andra sidan uterummet. 

Det blev en tisdagsfika, nästan som förr... Det var många år sedan, vi började med "tisdagsfika" samtidigt som vi tittade på Äntligen hemma... Ja, det var faktiskt när serien var rätt ny, så det är närmare 20 år sedan.... De senaste åren har det blivit lite si och så med tisdagsfikat. Alla är ju inte hemma och samlade på samma vis längre. Ibland blir det fika en helt annan kväll och rätt ofta blir det inget fika alls. Men lite mysigt är det att fika tillsammans,  på något litet gott en vanlig vardagkväll. 


Speciellt semlor passar ju på en tisdag, eller hur? ;)


Maria 

3 kommentarer:

  1. Gott :). Jag har redan ätit säkert fem semlor... Men inte smakat de med vanilj ännu, det måste jag ju göra:)
    Jag hade gärna gått med dig på promenaden.
    Kram min vän
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Gott med semla... Ser mysigt ut..
    Oj, vad länge sen jag var inne och kommentera någon blogg.. Kram

    SvaraRadera
  3. Här fikas det inte ett dugg och har nog aldrig gjort. Felix brukar nämna att vi är en konstig familj för alla andra har fika men inte vi. Visst kan det bli en semla någongång men inte ännu även om det ser suuuupergott ut. Kraaam pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...