tisdag 24 januari 2017

Hänger ni med på "häng" i vårt vardagsrum?




Hej Tisdag! 


Så har då halva veckan gått! I alla fall för min del! Eller halva arbetsveckan, ska jag väl säga! Eftersom jag typ så länge jag kan minnas aldrig varit speciellt överförtjust i just tisdagar, så känns det rätt bra att Tisdag = halva arbetsveckan gjord! 


Jag tänkte att vi skulle ta och hänga lite i vårt vardagsrum en stund. Låter det som en bra idé? Hänger ni med?


Vi tittade ju på den nya TV-bänken härom dagen. Då berättade jag ju att den hör till samma serie som både satsbord och det runda sidobordet, som vi redan har. Lyckades få till en smått knasig bild där ni kan se allt på rad. Eller "i fil" om man ska skoja till det lite och vara lite "fin i kanten" ;) 


Satsbordet, alltså soffbordet var det som vi köpte först. För sisådär fyra år sedan skulle jag gissa. Vi hade ett vitt "tungt" innan och jag kände att jag ville ha ett som kändes lite luftigare. Gärna lite "stramt". Hittade detta på Ikea och när vi hade skruvat ihop det och fått det på plats, så blev resultatet över förväntan. Vad jag menar är att det var ännu finare på plats, än på bilden på nätet. 


Sen, någon gång under 2016 så tyckte jag att vi behövde ett lite större bord mellan soffa och fåtölj, istället för ett mindre bord i "koffertmodell" som stod där innan. Då tänkte jag direkt på att vi kanske skulle köpa hem ett bord från samma familj som satsbordet. 


Det bordet är rätt mycket större än det tidigare, vilket visade sig vara toppen när jag helt plötsligt gick och förälskade mig i en maffig lampa som krävde lite plats ;) 


Cirkeln blev sluten kan man väl säga när TV-bänken också fick flytta hem till oss. En hel syskontrio ;) Jag är nöjd med resultatet och tycker att den strama enkla och "luftiga" designen bryter av lite mot den lite "tyngre" Chesterfield-soffgruppen.


Så har vi ju det stora maffiga vitrinskåpet som är nästan 2,40 högt och sväljer en hel del glas. Och en hel del diverse drycker i underskåpet ;)  Jag hade gått runt på Newport inne på NK otaliga gånger och suktat efter just det där skåpet. Så till julen 2015 bestämde vi att vi skulle investera i ett som julklapp. Och det i sin tur drog med sig att vi köpte soffgruppen veckan efter hos EM.  Det blev stora julklappar den julen ;) Denna jul köpte vi drinkvagnen som julklapp. Ifall det nu skulle bli allt för trångt i barskåpet ;) 


Så kul att ni ville hänga med mig, i vardagsrummet en stund. Nu ska jag ta fram potatisskalaren och förbereda för potatismos. 


Maria


14 kommentarer:

  1. Så kul att du visade oss resten av rummet också! Så smakfullt och fint!

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Soffan är underbar. KOmmer från .......?

    SvaraRadera
    Svar
    1. EM har hon ju skrivit!

      Radera
    2. Lena, jag tycker också att den är underbar :) Den kommer från EM, Europamöbler. Den heter Nelly, och jag såg att den är på rea ;)
      / Maria

      Radera
  3. Härligt att ha lediga fredagar, jobbar du 75 %
    Vad jobbar du med?
    Ett jättefint skåp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lediga fredagar är fantastiskt! Jag jobbar 80%, på förskola me de yngsta barnen 1-3 år.
      Ja, visst är skåpet fint! :)
      /Maria

      Radera
  4. verkligen fint och stilfullt. Gillar att du har det där lite hårda, kalla stål/glas mot mjuka former i soffgruppen. Sen mattan, den är ju hur läcker som helst. Skåpet är också fint. Kul att få hänga i ert vardagsrum en stund. Du undrade om foten och jaa det är den där hälsporren. Jobbet jag sökt har med ett av mina intressen här i livet. Trädgård. jag håller tummar och tår sen får vi se... Pssst! Vi ska väl ta en vårfika sen på porshen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hade ju väldans gärna hängt där med er:) Jättesnyggt 'syskonborden' och sofforna, och skåpet är så stiligt.
    Härligt att ni hittat stilen ni gillar, och fönstren är jag stor fan av:)
    Ha det gott min vän
    Kram Maria som har t r e dagar kvar till helg:)

    SvaraRadera
  6. Drinkvagnen! Så fin! Vart har ni köpt den?

    // M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin!? :) Den är köpt på NK, hos Newport.
      /Maria

      Radera
  7. Verkligen snygg serie av bord och det känns så luftiga. Vi har ett stort kraftigt vitt bord i rummet från MIO jag gärna skulle vilja byta ut... Ja, soffan med för den delen, och ett nytt sideboard, ny matta och ......... Listan kan visst bli lång ;) ;)
    Tisdagskram från Kate
    PS. Jaaaa, nu är ju halva jobbveckan gjord :)

    SvaraRadera
  8. Vilket otroligt smakfullt inrett vardagsrum! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord! Vad glad jag blir! =)
      /Maria

      Radera
  9. Alltid så fint i ert hus.. Underbar stil! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...