fredag 31 juli 2015

Tappat lusten lite.... Bara tillfälligt???

Just nu är jag inne i en period där jag saknar lusten...
Jag tänker på lusten att blogga. Hittar inte den rätta känslan eller inspirationen. Finner liksom ingen ro med att sätta mig ner och skriva... Jag som egentligen tycker väldigt mycket om att skriva. Kanske är det bara tillfälligt? Eller så kommer bloggen sakta dö ut...? Vi får se. Troligtvis är det bara en svacka. Just nu känner jag att jag vill lägga tid och energi på att fixa färdigt en del saker hemma. Måla klart förrådet, till exempel. 


Sitta i min lilla ateljé vill jag också gärna göra. Vi var på Stoff och stil igår och handlade en hel kasse med material, jag och de yngsta döttrarna. Nu ska här både sys och virkas ;) Nej, jag ska inte virka, det gör Minstingen. 
Jag kommer nog inte skriva inlägg varje dag, den närmsta tiden, jag  vill inte skriva "bara för att". Just nu känns det som "vad ska jag skriva?". Att jag fyndat en snygg strandväska för halva rea-priset? (som för övrigt "supermatchar" kudden på kökssoffan...;) Att vi satt mål-lösa och såg hur en människa backade ut från sin p-ficka, och backade på en annan bil, precis framför våra ögon och sedan bara helt ogenerat fortsatte? (Såg ut att ha gått rätt bra med den påbackade bilen) Är det något att skriva... Nej, egentligen inte. 


Att skriva om sådana uppenbara i-landsproblem som att vår nya bil ännu inte kommit... (Det "gamla" monstret ute på infarten är M I N bil, den nya blir V Å R A N , det är väl en helt okej deal? Mannen i mitt liv delar ju förresten en pytteliten Toyota med Mellantjejen också...  ;
Nej, det är väl heller inte speciellt intressant ;) Åtminstone så fick jag en nyckelring till min bilnyckel, när det damp ner en folder på posten. Det är ju lite knäppt att skicka en bilnyckel till en bil som inte finns ;) 
Om den där "ljuvliga hemligheten" skulle jag ju kunna skriva några rader, förstås. Men nej, jag har bestämt mig för att det får vara en hemlighet här på bloggen. Ett tag till. Superhemligt är det ju inte, då ni är många som vet vad den "ljuvliga hemligheten" är ;) 
Nej, eftersom jag inte hittar något vettigt att skriva om, så går jag ut och målar! ;) Och jag lovar att jag ska titta in hos er, som varit flitiga och besökt och lämnat hälsningar hos mig trots att jag varit usel på att "kommentera tillbaka" under en tid nu... :( 



Förresten, det är fredag... Happy Friday, till er alla!


Maria 

13 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att svackan är tillfällig! Gillar att titta in här. Och egentligen, typ såna saker du säger är ointressanta är ju trots allt "intressanta" i bloggvärlden. Nonsens-saker som bidrar till nån form av vänskap, sånt man berättar för vänner irl. Tipsar om. Men jag förstår känslan. När man backar tillbaka och funderar "vem skulle vara intresserad av mitt liv" och såna banala saker. Typ. Som sagt, jag hoppas det är tillfälligt! Jag gillar dig! Och du, den där ljuvliga hemlisen (som jag ju råkar känna till), den berättar du om när du känner för det!

    Ha den bästa helgen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående. I bland så känner man så där, inte alls konstigt men jag hoppas du kommer igen med massor av lust. Kraaam vännen/ Pia

    SvaraRadera
  3. Jag läser ju gärna om dina fyndade väskor och inhandlat tyg:) Men jag förstår precis hur du menar, lusten kommer av och till. Jag hoppas ju såklart att du inte slutar blogga, vännen. Kommer sakna dig massor:) Men om du gör det så hoppas jag vi håller kontakten ändå, det känns som vi hittat varann:)
    Ha en underbar helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag kikar ju gärna in hos dig, tror att den där
    Lusten går upp o ner... Och nu när det är
    Ljust ute och längre dagar så vill man iaf jag hinna med så mkt runt omkring, både hemma, kanske spontana grill kvällar med vänner eller utflykter och då är det inte så att jag prioriterar att blogga...
    Hoppas det bara är tillfälligt
    Må så
    Gott och njut av fredagen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. jag tror vi alla kommer in i svackor då och då....jag känner likadant. hoppas det går över. kram anette

    SvaraRadera
  6. Det känns helt naturligt att ha svackor i bloggvärlden tycker jag. Och det är väl tanken (för mig) att man ska få och kunna göra som man vill. Jag har själv varit inne i en länge nu och det blir som det blir på bloggen min.
    Jag tror att om bara tillåter det vara en svacka så kommer inspirationen tillbaka till vad bloggen ska vara framöver.
    Jag ser fram emot att höra vidare,
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Ja,det är ju svackor här ibland också. De är ju naturligt när man tappar lusten och lägger tiden på annat.. Men alltid kul när du uppdaterar... Kul med ny bil:) Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas att det bara är en svacka och att lusten kommer tillbaka. Ibland är det så mycket annat som man lägger energi och tankar på och då prioriteras bloggen inte som tidigare. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Jag hoppas förstås att det bara är en svacka... de kan ju lätt komma så här på sommaren då man har 1000 andra saker att göra.
    Kram så länge fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas också att det är en svacka :) är ju själv en som inte skriver så där jätteofta men gillar verkligen att läsa din blogg, Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Ibland saknas lusten och ibland saknas tiden att blogga, tur att det inte är nåt tvång :) Så pyssliga ni är du och dottern, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Tycker att det var ett mycket intressant inlägg, du KAN skriva kära du. När man kör fast. Lämna, återkom senare. : )

    SvaraRadera
  13. Go kväll!!
    Tänk att jag känner igen mej i dina ord..just detta att tappat lite gnistan för bloggandet! Är därför jag inte bloggat varje dag..för jag har heller inte den där rätta lusten..varje dag!
    Men jag hoppas..att du får lusten tillbaka...och att du som hittills kan kombinera den med allt annat som du gör!!
    Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...