lördag 18 juli 2015

Tänk att bara kunna gå ut och plocka en mojito... ;)

Jag råkade säga fel, en kväll...


Vi satt i uterummet, jag tittade ut på Myntan utanför och sa: 
- "Nej, om man skulle gå ut och plocka in några Mojito...". En av döttrarna, som nog var den enda som hörde, ja hon brast så klart ut i skratt ;) 
Jag menade ju så klart att jag skulle gå ut och plocka in några blad Mynta. För att göra en Mojito!  Bara det är ju trevligt, att kunna gå ut och plocka sin Mynta. Men tänk om det var så att man kunde gå ut och plocka Mojito i sin trädgård ;) 


Om ni vill veta hur jag gör min Mojito, så kommer "receptet" här. 

Du behöver:

1 limefrukt
4 cl. ljus rom (Helst Havana Club) 
3 cl sockerlag
6 st myntablad
sodavatten

Pressa saften av 3/4 limefrukt i ett glas, och tillsätt sockerlagen. Mortla ner myntan i limeblandningen. Fyll på med rom, is och toppa med sodavatten. Garnera med myntakvist och limeklyfta. För mer limesmak, kan man riva lite av skalet innan man pressar klyftorna. 


Gillar ni Mojito? 


Maria









5 kommentarer:

  1. Måste erkänna att vi är urkassa på att göra drinkar, men jag dricker dem gärna om någon annan fixar dem:):) Här blir det mest ett glas bubbel, rosé eller vitt så här i sommar och semestertider. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om jag gillar Mojito, dricker mest Cosmopolitan när det kommer till drinkar:) Men vi kanske kan få smaka den om det blir så att vi får till en träff någongång:)
    Härliga läskande bilder.
    Kram Maria och ha en supermysig tripp

    SvaraRadera
  3. Hahaha, sitter här och skrattar för mig själv. Det hade väl varit förträffligt om man kunde plocka drinkar på träd och buskar när andan faller på!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Skulle vara bäst att kunna gå ut och plocka en mojito min favodrink..
    Tack gör recept ska prova din också
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Gillar drinkar som växer i trädgården. Ha Ha! Jag ska testa fast vi har nog ingen mynta, kanske pepparmynta går det? Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...