lördag 4 juli 2015

Seeeg söndag, nej jag menar lördag...


Idag har varit en aningens seg dag för bloggerskan och Mannen i hennes liv. 

Om man säger så här... igår kväll var ingen seg kväll, minsann... Vi hade bjudit hem ett par vänner. En gammal bekantskap med "ny" livskamrat, kan man säga. Den här nya livskamraten har jag bara träffat några få gånger, men jag märker att det är en tjej som jag gärna räknar som vän.  
alla fall så bjöd vi på något vi kan kalla "svenskt möter amerikanskt". Sill, ost och knäcke till förrätt och till huvudrätt hemgjorda burgare kryddade med rå chorizokorv. Ett gäng tillbehör (också hemgjorda) till det, som lökrelish, ranchdressing, BBQ-sås och picklad rödlök. Det gjorde succé, om man får lov att säga så...
Vi hade dessutom fruktansvärt trevligt och roligt! Så pass att idag har det varit lite segt här hemma. Mest legat i hängmattan och bara njutit. Största kraftansträngningen var nog att handla hem 12 kg hundmat ;) Egentligen gillar jag inte att "kasta bort" tid på detta viset, men det var värt det, samt... det är ju semester. När det blir en sådan här seg dag efter en festlig kväll, får jag känslan av att det skulle vara söndag, fast det bara är lördag... 

För att röra till det lite extra i "dagordningen", så tror jag vi tar ett "fredagsbad" idag på denna lördag med söndagskänsla ;) 


Maria

5 kommentarer:

  1. Kan bli så ibland! :)
    Semester så skönt! Vi har det med nu eller mannan ska in en sväng på måndag men annars är vi lediga. Så skönt!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Ibland så är det lite härligt att få bli så där seg om man har haft kul. Är sugen på hängmatta, såg att de hade på Biltema liknande den du har. Vi har inga bra träd att fästa vår i. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken perfekt kväll! Trevligt också att lära känna nya vänner. Jag gillar inte heller sega dagar men ibland behövs de :) Låter härligt med semester! Jag har två veckor kvar att jobba, längtar ihjäl mig efter hemmadagar :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  4. Å, vad skönt det låter att softa i hängmattan! Och ha vänner hemma och äta så gott!!! Härlig kombo ;))
    Igår firade vi 4th of July och var hos vänner på bbq och jag är fortfarande mätt!! Allt fanns och lite till: lax, lamm, ribbs, grillad kyckling...allt i goda marinader och smaskiga sallader till.

    Vad skönt med semester! Jag har lite "här och där" - på torsdag blir det en dag på Manhattan.

    Stor kram!!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Ps. det är jag alltså, Charmiga sa Charlie-Lotta ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...