fredag 17 juli 2015

En mur växer upp

Den börjar ta form nu


Den där muren, som "min egna lilla murare" håller på med. Det var Mannen i mitt liv som kom med idén om att ha en mur inne i uterummet, och faktiskt även på utsidan. 
Lite detaljer i murningen ;) Och samma danska tegel som på insidan, så klart. 
Inte många skift kvar nu, att mura. Det börjar bli högt, så Mannen i mitt liv har fått lov att bygga en ställning (jag undrar om den skulle vara godkänd av arbetsmiljöverket?? ;). Det syns kanske inte så bra på bild, men takhöjden på uterummet är rätt hög, faktiskt. 


Och jag som faktiskt varit en aning skeptisk 
(enligt Mannen i mitt liv väldigt ifrågasättande) till denna mur, kan konstatera att det blir nog bra ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. vad snyggt det blir......Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men! Hur snyggt blir inte det där då?! Kanon ju!

    Förresten, det var kvarg, en liten gräddskvätt, egen granola och kokos i melliset jag "tvingade i" maken.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men det blir ju hur bra som helst! Så snyggt emot fönstren, liksom ton i ton, så matchat och snyggt.
    Mannen din får ta det försiktigt när han hänger där i ställningen.
    Här börjar det svalna av nu (30°), har varit riktigt varmt idag, 36°. Nu suger vi ut det sista av helgen här nere.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fint det blir med muren. Duktig han är mannen din. Och orädd... Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Blir väldigt snyggt med den där muren där. Din man kan han! Kram

    SvaraRadera
  6. Så snyggt! Bra att mannen din stod på sig då:) kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Blir ju kanonsnyggt. Ibland så är det svårt att se i huvet hur det ska bli.. Tur att han var envis. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...