torsdag 9 juli 2015

Nya kuddar i blått. Köpta och DIY.

Blått. Sommarens färg i Villa Wiker...


Nya kuddar i blått har hamnat i soffan i vardagsrummet. 
Dessa blå, i paisleymönster till exempel. De har jag sneglat på under våren hos Hemtex, och nu när det var halva priset, ja då slog jag till. Gillar dem stort! För att behålla liiite av det marina så får de samsas med de bruna kuddarna jag sydde i vintras. Tyckte det var lite tidigt att plocka bort dem, de har mer att ge ;) 

Däremot, så tyckte jag att det behövdes en till kudde i blått, i annat mönster som matchade. Det fanns en kudde på Hemtex som passade till, men det var ju just det att det bara var E N... Jag ville ha två av varje ;) Så när jag hittade panellängder i samma mönster, men lite större mönstrat, så slog jag till på ett paket och gick hem, sprättade upp sömmarna och klippte till och sydde ihop två kuddar istället.
Kuddarna kostade 99:- styck, gardinerna 99:- för ett par. Jag fick ut två kuddar av en gardin, så det finns tyg till två kuddar till, för 99:- ;) Så ett litet DIY-tips till er som är händiga (inte alls svårt) att fixa billiga kuddar. 

Behöver jag säga att jag är nöjd??! Blått, det är min melodi just nu... 
Tillsammans med brunt, så ger det en varm ombonad känsla. 

Och när det gäller det där med kuddar, kom ihåg... 
man kan aldrig ha för många! ;) 


Maria



10 kommentarer:

  1. Fint och smart tips. verkligen snyggt i hop med brunt. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Så snygga kuddar!

    Önskar dig en toppendag!

    Kraaam
    Ina

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt! Fräscht på sommaren.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så fint o fräscht med det blå verkligen!! =)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Blått är flått ;-) jag håller med det är fräscht med blått...
    Bra kap med gardinerna...

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Å är det halva på de kuddarna nu!? De är så himla fina ju...kanske ska ta mig en tur dit jag med...;) vi får se..
    Nä kuddar kan man aldrig få för många.. å det går ju så snabbt att byta färg i ett helt rum med hjälp av dem..;)
    Du har det så fint så fint och de passar så bra till det bruna.
    Å så sa jag naaaaaaw åt lilla liten som saknar sin lilla matte...♥
    ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Men åh så snyggt! Jag gillar verkligen blått och kör det också i vårt vardagsrum! Smart där med att sy egna!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Så snyggt med blått, det känns sommar. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ser riktigt härligt ut och mumsigt med en god drink!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...