lördag 25 juli 2015

Roadtrip Bohuslän/Göteborg. Del 3 - Clarion Hotel Post

Dag 3 på vår roadtrip...


Efter ett misslyckat försök att besöka Freeport, (outlet i Kungsbacka) där vi vände om och tog en annan väg tillbaka till Göteborg, p g a trafikstockning av värsta sort,  checkade vi in på CLARION HOTEL POST.  Ett stenkast ifrån Hotel Pigalle ;)

Vi bodde ju på detta hotell i maj, när vi var till Göteborg sist, jag och Mannen i mitt liv. Jag skrev ju då att vi var supernöjda med allt, och det var vi verkligen! Men... Vad jag faktiskt inte berättade, för att jag inte tyckte det var så viktigt i det stora hela... 

Vad jag inte skrev på bloggen, var att vi faktiskt blev incheckade på fel rumstyp, då. Mannen i mitt liv hade beställt ett dubbelrum De  Luxe, som skulle vara lite rymligare med soffa m.m.. Men vi upptäckte rätt snart att det inte stämde med beskrivningen av rummet, men kände oss nöjda ändå, så vi sa inget då. 

Men när vi checkade ut, så undrade vi bara väldigt vänligt om vi hade fått fel rum, eller om deras beskrivning stämde så dåligt? Vi poängterade att vi inte var ute efter kompensation, utan bara ville veta till en eventuell nästa gång... För vi var ändå nöjda! Tjejen i disken noterade och vi skulle bli uppringda av ansvarig, efter helgen. Mannen i mitt liv hade lite mejlkontakt med någon ansvarig efter detta och det skrevs något om att de skulle göra något för oss vid ett eventuellt nästa besök, eller något i den stilen (Minns inte helt eftersom det var Mannens mejl). Det lät ju bra. Men just då hade vi inte inplanerat att bo där. 


Så när Mannen i mitt Liv, för bara några veckor sedan, bokade detta hotell (Ett dubbelrum De Luxe) så skrev han till kontakten på hotellet att nu hade han bokat igen ;) Vi var ju lite nyfikna på hur det där Deluxe -rummet skulle se ut... En stor eloge för CLARION HOTEL POST , de vet hur man kompenserar kunder... 


De hade uppgraderat oss till en svit, visade det sig!!! Wow, vilket hotellrum! Som en tjusig lägenhet! Rymligt vardagsrum, separat sovrum, badrum med både badkar, dusch, toalett och dubbla handfat... Och... en extra toalett. Wow! Säger jag igen! Allt snyggt inrett med  stiliga smakfulla designmöbler! 

Ett välfyllt vitrinskåp... Ett fantastiskt rum, med härlig enorm takhöjd. Japp, de har verkligen lyckats med det där hotellet! Och med servicen förstås!!! 

Lyxiga toalettartiklar. Gillar stort "det där lilla extra" när man bor på hotell. Mannen i mitt liv och jag bor på hotell rätt ofta, och vi brukar resonera som så att även om man "bara ska sova" där, så visst... vi sticker inte under stolen med att vi tycker det känns extra mysigt när det är lite lyxigt... Vad tycker ni? 

Varning bara för att ribban kan bli hög ;) Som när vi skulle äta middagen... ;) 

Vi hade bokat bord på hotellets restaurang NORDA BAR & GRILL som vi åt på förra gången vi bodde på Hotellet. Vi vart ju rejält bortskämda den gången, kände oss "utvalda" höll jag på att säga... Nej, men vi fick sådan otroligt fin service och var verkligen supernöjda, så vi hade kanske för höga förväntningar denna  gången... 


Vi ville gärna dricka det där fantastiska Pinot Noir-vinet som vi drack sist. TRISAETUM NORDA EDITION (som Nordas chefssommelier, Jimmy varit med och tagit fram). Och eftersom vi ville dricka rött, så gick ju fisk och skaldjur bort och mastiga köttbitar är inte riktigt vår grej, så vi fegade och åt Nordas burgare. Samma som sist alltså...


Tänk ändå vilken skillnad det kan bli när saker och ting egentligen är samma... vinet, till exempel. Förra gången vi beställde det, då öppnades det av denne chefssommelier som är inblandad i vinet, han dekanterade och provsmakade och ja, det var toppen. Denna gång fick vi in vinet efter att vi börjat med maten... och det öppnades och serverades direkt.... Jag är ingen "vin-nörd" men nog kände jag att det kanske borde ha luftats ett tag... (Och ja, vi saknade Jimmy! ;)
Maten var det givetvis inget fel på, burgaren smakade precis som den skulle. Det som gjorde oss en aning irriterade, var nog att det kändes lite som att vara på ett barnkalas... (Nu kommer säkert någon att kritisera mitt inlägg, men det får jag ta) Jag har absolut inget emot barn (Nej, Herregud, jag har ju fyra egna och har jobbat med barn i över 25 år!!!) och förra gången när vi var på Norda, så satt både jag och Mannen i mitt liv och log åt en liten flicka 2-2,5 år som hade svårt att sitta still i soffan... hon skuttade glatt runt barfota där i soffan och lekte med en i-pad ;) 
Men nej, som sagt det störde inte alls. Inte heller hennes äldre syskon som satt med dem vid bordet, eller den lilla bebisen bakom mig som kanske gnydde till någon gång. Men som denna gången, när 10-12 ungar springer gatlopp fram och tillbaka i gången, precis intill oss, för att hämta mat vid någon barnbuffé(?) och man sitter där och är rädd att ens vita klänning ska bli täckt av brunsås för att de snubblar med tallriken... Nej, det är inte kul... Barn ska absolut få vara med på restaurang, helt klart! Men de kanske borde få veta hur man "beter" sig? Jag hörde att en av servitörerna sa till ett av barnen att inte springa, och jag förstår att det inte är lätt för personalen, eftersom det inte alltid är okej att säga till andras barn... 


Hur som, vi var nöjda med maten, men kunde konstatera vid frukosten också (Mycket folk och lite lätt kaos, emellanåt) att vi nog i fortsättningen undviker att bo på detta hotell mitt i turistsäsongen! ;) Det är ju helt klart ett barnvänligt hotell, med pool och så... så jag förstår att många familjer väljer att bo där. Centralt läge också. 


Vi återvänder gärna till Post, och även Norda Bar och Grill men kanske inte direkt under värsta högsäsong.... ;)


Maria 


7 kommentarer:

  1. Fantastiskt och så underbart med sådan goodwill! Klingar härligt och vad bra gjort av dem!

    Angående vad du säger om hur en del beter sig och låter ungarna hålla på håller vi med dig helt och hållet. Scandic har vi slutat boka in oss på t ex, har sett vuxna som går BARFOTA vid frukostbuffén och barn som leker i korridorerna när man lagt sig = springer lopp när föräldrarna vinar på rummet. Vi stannade ett "knacka på alla dörrar-lopp" och frågade var de ansvariga höll hus... I Sälen bodde vi på Ski Lodge i Lindvallen och där tyckte fem barnfamiljer att trapporna skulle ungarna leka och hoppa från när de själva var i baren. Det är katastrof hur svenskarna uppfostrar sina barn säger vår franska vänfamilj, vi håller med i många fall. Och håller koll på våra egna.

    SvaraRadera
  2. Snyggt reportage om Posthotellet. Ojdå, så "trist" med springande ungar när man försöker äta en god middag. Håller med dig att barn såklart ska få vara med på restaurang, men det får ju vara någon måtta på hur de beter sig.
    Jag har aldrig varit vare sig på Post eller Pigalle. Så extra roligt att få ser hur det ser ut där inne:)
    Ha en fin lördagskväll vännen
    Och jag hoppas vi får till en träff senare i höst, säg gärna till när ni ska till Smögen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snygg gest av Post! Men ja detta med barn och högsäsong, du har rätt där man ska nog undvika vissa ställen och orter under semestern. Frukosten speciellt blir lätt kaotisk. På vår roadtrip hade vi tur faktiskt. Man tänker ju rätt annorlunda som icke-småbarnsförälder men oj vad man funderar på hur en del tänker. Vi bodde aldrig på hotell som småbarnsföräldrar - vi hyrde stuga istället och tyckte det var allra bäst för barnen och oss vuxna där man rådde sig självs så bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att ni var så nöjda med mottagandet på hotellet.

    Jag håller fullständigt med dig när det gäller barnen. Kan reta mig till vansinne sånt där. Magdalena Ribbing sa nåt bra om det där. "Alla individer på en restaurang/flygplan/butik har rätt till lika stort utrymme så varför ska barnen ha rätt till mer utrymme både rent fysiskt (typ springa runt) och ljudmässigt (gap och skrik). Det är bättre att föräldrarna berättar för sina egna barn om hur man bör bete sig än att nån okänd vuxen gör det och "utsätter" barnen för det." Jag kommer snart att skriva om ett inlägg om svenska barn kontra andra länder. Nåt jag iakttagit.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Men så härligt. Det är inte alltid fel att säga till, man behöver inte var otrevlig för det ju. Skönt allt blev bra ändå. Barn ja?? Ibland kan man ju undra....Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag tycker inte att det är fel att säga till främmande barn på ett (någorlunda) vänligt sätt, föräldrarna kanske sitter så till att de inte ser eller hör hur barnen beter sig "runt hörnet", trots förmaningar innan. Barnen kanske t o m lyssnar bättre på någon annan, som säger till, än föräldrarna-

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Många tack för dina fina ord om Post och vi är jätteglada över att ha haft er hos oss igen. Hoppas såklart att ni kommer tillbaka och precis som du skriver så hittar man de tider och säsonger som passar bäst för sig och sitt resesällskap :)

    Ha en strålande fin dag!
    Bästa hälsningar Martina och Clarion Hotel Post :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...