tisdag 14 juli 2015

Att ha alla samlade hemma

Familjen är det bästa jag har...


Den gångna veckan har jag haft lyckan att ha hela familjen samlad. 
Den utflyttade dottern har bott hos oss en vecka, då hennes sambo varit bortrest. Det har varit så mysigt att få rå om henne lite extra, och så klart även de andra tre döttrarna! 

Även om jag och Mannen i mitt liv varit i Dalarna några av dagarna, så har det blivit mycket tid tillsammans med hela familjen. Både frukostar och middagar i uterummet, häng i loungehörnan och mycket skratt, glädje och värme. 

Ja, det har varit en kvalitetsvecka, kan man säga. Att ha hela familjen samlad, ja det är lycka! 

Nu har dotterns sambo kommit hem, så nu har hon flyttat hem till sig igen. Det kommer så klart bli lite tomt, men vi är rätt bra på att samla familjen, så jag gissar att vi ses snart igen. 



Ni som också har utflyttade barn, ses ni ofta tillsammans hela familjen? 



Maria

10 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter! Det växer bra i dina rabatter ser jag, jättefint. Och lika fint "piffat" utanför som alltid.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så härligt att samla hela familjen, jag hoppas vi lyckas också sen, men än så länge bor alla hemma fortfarande. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter så kärleksfullt! : )

    SvaraRadera
  4. Jag förstår exakt vad du menar och gjorde ett inlägg på samma tema tidigare idag.
    Må gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Det dröjer än innan våra barn flyttar ut, men få hoppas jag verkligen att vi alla kan samlas titt dom tätt. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så mysigt när alla är samlade. Mellansonen, som numera bor i Enköping, träffar vi rätt ofta. Han har sin hobbybil här hos oss och brukar tvätta cross'en här efter träning och tävlingar. Så honom och sambon ser vi ofta. Äldsta sonen med sambo, bor ju i Uppsala, så det blir inte lika ofta. Förutom att de bor där har de varit jätteengagerade i allehanda student-aktiviteter, så de har inte haft så mycket tid över.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Ja jag förstår så väl. fast jag börjar också förstå att man måste släppa taget och att det aldrig blir som förr när man var en familj. Nu är vi tre familjer kan man säga fast när vi ses och kramas så är det lycka. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Håller med dej..familjen är det bästa och värdefullaste man har!
    Båda mina döttrar flyttade för flera år sedan...de flyttade med tre veckors mellanrum. Så från att ha haft många runt mej, så blev det tomt..men jag skall ärligt säga att jag tyckte det var skönt!
    Jag har ju turen, att iaf ännu så länge ha båda mina döttrar här i stan. Så vi ses ofta...ofta..och hörs varje dag!!
    Ha en fortsatt ljuvlig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att umgås allihopa! Ja familjen ska man vara rädd om!

    Jag förstår att det måste kännas tomt när de lämnar.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Åh - härligt! Vi blir samlade snart här hemma när min dotter kommer hem en månad. Hon bor ju så långt bort!! Det är smärtsamt av och till kan jag lova! Kram Milla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...