tisdag 21 juli 2015

Det där med "Dalarna-halsband"...

Minns någon...?
 Jag berättade för ett tag sedan (Ni kan läsa HÄR) att jag troligen hade förlagt ett smycke, och jag knåpade ju ihop ett liknande. 

Jag skrev då också att jag nog skulle ta och köpa mig ett nytt, på plats i Dalarna. Ett svart. Men jag blev lite taggad av att göra ett eget (och spara pengar att lägga på något annat... ;) så jag beställde lite nytt material och pysslade ihop ett svart också. 

Ett hjärta med texten "Mamma" och en häst med "Dalkulla" blev det denna gång.

Tillsammans med lite annat "rassel" är det fäst på ett stort metallhjärta med texten "Until the ocean covers every mountain high... I´ll be loving you always". 
Jag gjorde detta halsband med en längre kedja, eftersom hänget är rätt stort ;) 
Men nu ska ni få höra det märkligaste... För några dagar sedan, när jag letade efter just detta halsband (Ja, jag är expert på att lägga dem i lådor, väskor, necessärer  m.m... ) så letade jag i en burk där vi har diverse nycklar... Och där... där minsann låg det där halsbandet som jag köpte från första början! Halsbandet som jag trodde  var borta för evigt!? Hur sjutton har jag kunnat missa det, jag har ju kollat i den där burken många gånger, när jag hämtat en nyckel... Märkligt! Så nu har jag inte mindre än tre halsband med Dalahästar! För det svarta, ja det låg i en påse med smycken från vårt midsommarbesök i Dalarna ;) 

Och kanske jag ska slå till på ett nytt, nästa gång jag är i Dalarna? Ett blått, kanske? Eller rosa? Om de över huvud taget fortfarande säljs där....?



Maria

4 kommentarer:

  1. Det kallas "Lagen om attraktion", det man längtar mest efterkommer till en... men man ska se upp med vad man önskar. Har gjort ett stort misstag en gång och önskat något som bittert ångrades... önskan under ansvar lever man efter numera : )

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du hittade det i alla fall även om du har flera stycken. Ett rosa tycker jag vore fint. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det är... Min man påstår att jag är sämst i världen på att leta efter saker....

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så fint, du är så duktig kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...