måndag 13 juli 2015

De där små detaljerna som gör så mycket

                  Den där fantastiska ölkylen...


Ja, åtminstone så gillar Mannen i mitt liv den, stort!  Den där ölkylen har nu blivit en möbel i vårt uterum.  Jag menar, rent estetiskt, så uppskattar jag den mer nu...  Nu när den fått ny ”kostym”. Vit och fin är den, och ger ett helt annat intryck! Smälter in i inredningen helt enkelt!  ;)

Planen var faktiskt redan från första början att den skulle byggas in, och bli en del av inredningen, inte bara en funktionell pryl, som håller ölen kall ;)  Så klart skulle det ju göras snyggt också...


Jag och även Mannen i mitt liv gillar snygga detaljer,  i snickerierna. Snygga profiler på lister, fönsterbänkar , trappstolpar och sånt där ”lull-lull”.  Vi kanske inte är så mycket för de där runda svarvade stolparna, det har vi sett oss mätta på under 80-90-talet, om man får lov att säga så ;) Men de där lite kantiga, mer strikta detaljerna med frästa spår, de gillar vi...





Som framkanterna här på ölkylens nya ”look”.  Mannen i mitt liv kom hem med dem från byggvaruhandeln härom veckan, och jag tycker att han gjorde ett riktigt bra val. (Trots att jag inte var med och lade mig i ;)  De där små ”fötterna” som han fått till nertill, är jag faktiskt lite extra förtjust i...



Gillar ni den typen av detaljer, eller föredrar ni raka rena linjer?




Maria

3 kommentarer:

  1. Hallå, du var försten att tinga Sotarna! Adress och lite mobilnr så kommer den på posten till hängmattan, beställ soool! KRAM : )
    /Tösera på FM!

    SvaraRadera
  2. Himla fina detaljer! Tokgillar trädetaljerna mot det vita i trappan. Svarvade detaljer är jättefint. Passar bra hos er. Hos oss skulle det inte passa eftersom vi har nyfunkishus.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Väldigt skönt att ha familjen samlad :) Oj,så himla fin vinkyl!=)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...