lördag 11 juli 2015

Nöjd med min "vattenbehållare"

Äntligen kan jag servera vatten "snyggt" ;)


Redan när vi köpte hem öl-kylen, så hade jag en önskan om att skaffa en "sådan där stor burk/flaska med tappkran" att ställa uppepå kylen.

Jag hade sett en  i "fina nätbutiken" som kostade drygt 400, och avvaktade lite. Tur var det för plötsligt när jag såg att Mio hade rea, då hittade jag en för 149:-!!! 

Skickade sms till Mannen i mitt liv som har sitt kontor nära Mio, så han gick in. Nej, tyvärr. Slut. Får in nya till helgen. Detta var en måndag... Slut lite överallt enligt lagerstatus.  Till den helgen var vi i Stockholm och så åkte vi omvägen via Täby på väg hem, där jag sett att det fanns i lager. 

Och där fanns de kvar! Jag tror aldrig att Mio i Uppsala fick in flera, och nu hittar jag inte den på hemsidan ens, men HÄR kan du hitta en liknande om du också vill ha en. Även Clas Ohlson ska visst ha en variant, men hittar inte den som är av glas, på hemsidan. 

Nu vill jag ha lite mer värme, så vattnet går åt fortare ;)


Maria

4 kommentarer:

  1. Sån har jag tittat på och vill jag ha !!
    Tack för tipset på mio
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  2. De där behållarna har verkligen poppat upp på "rätt"-listan i år. Undrar varför. Intressant sånt där. Varför inte förr liksom? De är ju så bra. Maken lyckades hitta en på Claes Olsson och de ska visst finnas på ÖB också (8 liter). Vi har blandat en god svalkande vindrink light i våran. När vi inte haft vatten. Perfekt en solig dag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Vilken tur att du fick tag i en. Passar så bra in där den står. I dag har vi sjösatt båten, så i morgon blir det nog en tur ut på havet. Nu dags för Lykkeprommis i värmen, hon gillar mest att ligga inne i soffan vid Ac'n:) Men vi ska ju bort i kväll, så vi får ta henne lite tidigare än vanligt. Hoppas du har sköna semesterdagar på sommarstället.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Super fynd! Tur att ni lyckades hitta den :)

    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...